החרדים לברקת‎: נפוצץ את התקציב • קינג: הם הבינו שחייבים להילחם

אריה ריבקינד
|
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 18:40
הסיעות החרדיות מאיימות לפוצץ את הישיבה על התקציב בוועדת הכספים העירונית, אם ברקת לא יעביר החלטה שתאסור תמיכה של העירייה בגופים שפתוחים בשבת • אריה קינג: “החרדים הבינו שהם חייבים להילחם הפעם על העניין הזה” • עיריית ירושלים: “אין ולא יהיה כל שינוי בסטטוס קוו”

והנציגים החרדים במועצת העיר ירושלים דורשים מראש העיר ניר ברקת להעביר סעיף החלטה האוסר על העירייה לתמוך או לתקצב כל גוף שפתוח בשבת.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 2, במידה וברקת לא ייענה לדרישה – הם מאיימים כי יפוצצו את הישיבה על התקציב שתתקיים מחר בוועדת הכספים העירונית.

אם ההחלטה אכן תעבור, המשמעות היא שמוסדות לאומיים רבים הפועלים בשבת מזה שנים במסגרת הסטטוס קוו הנהוג בעיר – ובהם מוזיאון ישראל, גן החיות התנ”כי, בריכת ירושלים, יצטרכו לוותר על התמיכה העירונית, אם ברצונם להמשיך לפתוח את שעריהם בשבת.

הערב מתוכננת פגישה פגישה בין ראש העיר ברקת לבין ראשי הסיעות החרדיות -השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי ויו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, במטרה להגיע להסכמות לפני הישיבה על התקציב.

כפי שדווח אמש בחרדים10, מקורבי השר אורי אריאל, שאמור גם הוא להשתתף בישיבה, אומרים כי הוא ייעדר ממנה, שכן בפגישה שקיים עם ברקת בשבוע שעבר, הבין השר כי ראש העיר אינו מתכון לשנות את עמדתו בנושא השבת – ועל כן הוא אינו רואה צורך להשתתף בפגישה.

אתמול, כפי שדווח בחדרים10, קרא אריה קינג, חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת ירושלים מאוחדת, לחברי פורום השבת במועצת העיר ירושלים, להתנגד לאישור תקציב העירייה לשנת 2017 – “במידה ולא תתקיים החלטה, כחלק מאישור התקציב בוועדת הכספים, שחילולי השבת בחסות ובמימון העירייה נפסקים”.

כאמור, הערב מדווח חדשות 2, כי דרישה זו מוצגת כעת על ידי כלל הנציגים החרדים.

“החרדים הבינו שהם חייבים להילחם הפעם על העניין הזה, כי אם הם לא יעשו את זה יש אחרים שיכולים לעשות את זה במקומם”, אומר אריה קינג, חבר מועצת העיר לשעבר שפרש בשל מחלוקת עם ברקת על ענייני דת ומדינה, לחדשות 2.

במקביל, נציגי הסיעות החילוניות קוראים לברקת שלא להיכנע גם במחיר פירוק הקואליציה העירונית.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: “אין ולא יהיה כל שינוי בסטטוס קוו בירושלים שנהוג בכל השנים לפיו אין תחבורה ציבורית ומסחר בשבת ויש מסעדות, פאבים ופעילות תרבות ופנאי”.