רבנים ספרדים להורים: להזהיר את הילדים שלא יתחפשו לשוטר וחייל

רבנים ספרדים בקריאה להורים לקראת חג הפורים: "וודאי שיש להזהיר את הילדים לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים" • הרב חיים אמסלם מטיח ביקורת: "ממתי הספרדים ורבניהם זלזלו בחיילי צה״ל או בשוטרי ישראל?"
יוסף גרינבוים
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 17:22

רבנים ספרדים יצאו בקריאה להורים שלא לחפש את ילדיהם בחג הפורים לשוטרים או חיילים.

בקריאה, עליה חתומים, בין היתר, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, ראש ישיבת ‘באר יהודה’ הגאון רבי אליהו טופיק, והגאון רבי יצחק רצאבי, נאמר:

“קריאה קדושה להורי ומחנכי תשב”ר.

הנה זכינו ואכשור דרא כאשר רבבות מילדי ישראל תינוקות של בית רבן שוקדים על התורה ועל העבודה בתלמודי התורה בארץ הקודש ומתחנכים בדרך התורה הקדושה וכל שאיפתם לגדול בתורה ויראת שמים טהורה ולהמשיך דרכם בקודש בישיבות הקדושות ובכוללים בשקידה מרובה יומם ולילה.

“אך לצערנו ולחרפתנו ראשי השלטון מנסים כל העת בפיתויים ובאיומים להסית ולהדיח את בחורי ישראל לעזוב את דרך התורה הקדושה, וללכת ולהתגייס לצבא או לשירות לאומי ואזרחי אשר נאסרו בתוקף על ידי כל גדולי ישראל”.

“על כן  בוודאי שחובה קדושה מוטלת  על ההורים והמחנכים להחדיר בלבות הילדים הטהורים כבר מקטנותם את ההשקפה הנכונה”.

הרבנים מדגישים למחנכים וההורים: “וודאי שיש להזהיר את הילדים לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים וכיוצא בזה כדי להבדל מהם ומהמונם”.

מי שיצא נגד הקריאה הוא הרב חיים אמסלם. “ממתי הספרדים ורבניהם זלזלו בחיילי צה״ל או בשוטרי ישראל? באמת בעיקבתא דמשיחא חוצפא יסגי…”, הוא כותב.

הרב אמסלם ממשיך ותוקף כמה מהרבנים שחתמו על הקריאה: “גם רבנים שאף אחד בציבור הספרדי כמעט לא שמע עליהם מעולם, ובקושי הם רבנים על מנין וחצי, זכו ל’כבוד הגדול’ ונהיו חותמים על כתבי פלסתר ‘פשקווילים’, והכל על מנת להידמות לאשכנזים ולליטאים לאמר גם לנו יש פשקווילים ויש לנו רשימת שמות ‘חשובים’ של חותמים…”.

לדבריו, “גם הם נהיו אנטי ציוניים וכפויי טובה. אציע להם שוב פעם לשנות את שמות המשפחה שלכם יהיה לכם יותר נוח, ואז אולי אדוניכם הליטאים לא יזכירו לכם שוב פעם שאתם ספרדים ו’פרענקים’ בהדרת בנותיכם מהסמינרים ומהישיבות…”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב אמסלם גדול הענקים של הדור!!!!
    07/03/2017 18:15
    מעריץ
  1. בנט תתבייש לך על שאתה מנסה לטרפד את כניסתו לבית היהודי. מקומו איתנו !!! אתה אולי לא שייך ….

  2. מפעם לפעם אני רק רואה כמה חכם הרב חיים אמסלם
    07/03/2017 19:47
    תהילה
  3. כל מילה נכונה. לא פוחד מאף אחד.