נתניהו נשאל רק על תיק 2000 • פרקליטיו: “יצא רגוע, לא הופתע”

בניגוד לפרסומים: במהלך חקירתו הרביעית של ראש הממשלה אמש במעונו, החוקרים לא הציגו בפניו שאלות הנוגעות לתיק 1000 • עורכי דינו על הפרסומים הכחישו שהופתע בחקירה: "ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין. אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום כי לא היה כלום"
חיים טוויל
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 16:57

עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד פרסמו אחר הצהריים (שלישי) הודעה בה התייחסו לפרסומים לפיהם ראש הממשלה הופתע במהלך החקירה שהתקיימה אמש במעונו הרשמי בירושלים.

“על רקע הפרסומים המוטעים היום לפיהם הופתע ראש הממשלה בחקירתו אמש, מובהר בזה כי ראש הממשלה לא הופתע מדבר כלשהו”, מסרו הפרקליטים.

הפרקליטים הוסיפו: “יתרה מזו, משטרת ישראל לא התיימרה להציג בפני ראש הממשלה הפתעה כלשהי”.

לדבריהם, “החקירה הייתה חקירה עניינית ראש הממשלה ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין. אנו חוזרים ואומרים – לא יהיה כלום כי לא היה כלום”.

לפי דיווחים בכלי תקשורת, ראש הממשלה עומת אמש בחקירתו, שארכה כארבע שעות, עם עדות חדשה שמסר איש העסקים המיליארדר ארנון מילצ’ן בסוף השבוע שעבר לחוקרי יחא”ה שהגיעו לביתו בלוס אנג’לס. מדובר בהצהרה משלימה, שחיזקה והוסיפה פרטים משמעותיים לגבי חקירת פרשת המתנות.

אלא שהערב פרסם כתב חדשות 2 גיא פלג, כי למרות מה שהוא מכנה “עדותו הדרמטית של איש העסקים ארנון מילצ’ן”, ראש הממשלה בכלל לא נשאל אמש על פרשת המתנות המכונה תיק 1000, וזאת בניגוד לפרסומים.

לפי הדיווח של פלג, החוקרים הציגו בפניו ראש הממשלה שאלות הנוגעות לתיק 2000, שבמרכזו עומדים יחסיו עם מו”ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס.

לפי פלג, גורמים המקורבים לחקירה מציינים כי העדות שמסר מילצ’ן היא משמעותית, ומחזקת מאוד את ההערכה שבתום החקירה המשטרה תמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיק 1000.

יחד עם זאת, נתניהו לא עומת אמש בחקירתו עם העדות ולא נשאל בנוגע לאמירות שסיפק מילצ’ן לחוקרים.

לפי גורם המעורה בפרטי חקירות ראש הממשלה,  עדיין חסרים שני חיקורי דין, של המיליארדר האוסטרלי ג’יימס פאקר ושל שלדון אדלסון, הבעלים של עיתון ישראל היום.

כפי שדווח בחרדים10, במהלך חקירתו של נתניהו על ידי חוקרי יחידת להב 433, התקשר אליו הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. החקירה הופסקה, והשניים דנו על ניסוי הטילים של איראן. עם סיום השיחה, חידשו החוקרים את החקירה עם ראש הממשלה.

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס לחקירות ראש הממשלה – ואמר: “אנחנו בשלבים אחרונים, יש קצת אילוצים אבל אנחנו בשלבים אחרונים”.

אלשיך הבטיח בטקס חילופי נציב כבאות והצלה ראשי, כי המשטרה תעדכן את הציבור לאחר שתסיים את חובות החקירה ותגבש המלצות. “תנו לנו לעבוד”, ביקש.

הפעם האחרונה שבה נחקר ראש הממשלה הייתה ב-27 לינואר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות