“זו נקמה עלובה”: התביעה הצבאית הגישה ערעור על עונשו של אזריה

התביעה הצבאית מבקשת להחמיר בעונשו של החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע, ונשלח לשנת מאסר וחצי, לאחר שדרשה במקור שלוש עד חמש שנים • פרקליטו של אזריה, עו"ד שפטל: "ערעור חצוף, שקרי, שמלמד ומוכיח את מה שאני טוען כל הזמן - התביעה, הפצ"ריה ליתר דיוק צמאה לדמו"
חיים טוויל
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 14:41

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) ערעור על גזר הדין שהוטל על החייל אלאור אזריה, לבית הדין הצבאי לערעורים בבסיס הקריה בתל אביב.

החלטת התביעה הצבאית להגיש ערעור התקבלה לאחר שעו”ד דין יורם שפטל, פרקליטו של אזריה, הגיש גם הוא ערעור על הכרעת הדין ועל חומרת העונש.

התובע, סא”ל נדב וייסמן, טוען כי קיים פער בין הכרעת הדין לבין עונש המאסר שהוטל על החייל היורה מחברון שהורשע בהריגה – שלטענת התביעה היה קל מידי.

התביעה, שדרשה במקור שלוש עד חמש שנים, מבקשת מבית הדין לערעורים להחמיר את העונש שנגזר על אזריה.

“מן הדין להחמיר בעונשו של אזריה והעמדתו על 36 עד 60 חודשים”, נכתב בערעור. “העונש שהושת על אזריה מקל בצורה מופרזת ואינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה המקובלת והראויה למעשיו.

“העונש חורג בצורה משמעותית ביחס לרמות הענישה המקובלות על פי פסיקת בית המשפט העליון ואינו מעביר לחיילי צה”ל ולחברה כולה את המסר הערכי הראוי בנסיבות העניין”.

עו”ד יורם שפטל, פרקליטו של החייל, תקף בתגובה בחריפות את החלטת התביעה הצבאית לערער על גזר הדין. בשיחה עם חדשות 2 אמר: “זוהי נקמה נמוכה, עלובה ודוחה כתגובה על הערעור של אלאור עצמו שאלמלא היה מוגש – גם זה לא היה מוגש”,

“זה ערעור חצוף, שקרי, שמלמד ומוכיח את מה שאני טוען כל הזמן – התביעה, הפצ”ריה ליתר דיוק צמאה לדמו של אלאור אזריה”, אמר שפטל. “אנחנו רואים את זה מכך שהעונש המרבי שהם דרשו הוא 5 שנים ובית המשפט נתן פחות משליש. אין כמו העניין הזה כדי להוכיח את צימאון הדמים של הפצ”ריה לדמו של אלאור השפוך”.

 

בשבוע שעבר טען עו”ד יורם שפטל כי הפרקליט הצבאי הראשי ניסה לסחוט את משפחתו של אלאור אזריה, כדי שלא תגיש ערעור על גזר הדין.

במסיבת עיתונאים שכינס עם הוריו של החייל – אמר שפטל: “הפצ”ר התחייב שלא לערער על העונש אם אנחנו לא נערער. זו סחיטה. אנשי הממסד פעלו יחד עם כלבלבי התקשורת למנוע זאת אבל לא הצליחו והערעור הוגש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות