אימא אדמה • טורה של מירי שניאורסון

הנשים לא חטאו בחטא המרגלים. הן לא שותפות לוויתורים על הארץ • הנשים מיהרו להתנדב למלאכת המשכן והן אלו שלא חטאו בחטא העגל • נחמה הצנועה שנחבאת אל הכלים תיכנס למשכן הנשיא
מירי שניאורסון
ט"ו סיון התשע"ד / 13.06.2014 11:02

בשבוע שבו מגלה לנו השר לפיד שהכסף מתחבא בהתנחלויות ולא ברזרבות של האוצר, אני מגלה שמי שתלחמנה על זכותנו בארץ, תהיינה נשים.

את מאירה דולב מ’מתנחלות ברשת’ הכרתי השבוע בראיון טלוויזיוני משותף, ואת אמילי עמרוסי כולכן מכירות מכתבותיה בעיתון ‘ישראל היום’. שתיהן שומרות תורה ומצוות ושתיהן “מתנחלות”, כך שעל חיבת הארץ שלהן אין עוררין.

להבדיל מפוליטיקאים גברים, שרוממות שלמות הארץ בפיהם והקפאת בנייה ביו”ש ובירושלים באצבעותיהם, נשים אלו מוכיחות כי הארץ בשלמותה שייכת לנשים. הן אלו שיישבו אותה והן אלו שימלאו אותה בילדים. ואף מילה על השוביניזם של הפוליטיקאים החרדיים ואהבת הכיסא שלהם, שהחליפה את אהבת הארץ עם השהות המתמשכת בספסלי האופוזיציה.

חלטורה לא מכובדת

השבוע בחרתי להתייחס לפרשת השבוע – פרשת המרגלים. מה טוב יותר מפרשה זו על מנת ללמוד הוראה לימינו. לא אכנס לדיבת הארץ המיוחסת למרגלים שהיו “ראשי בני ישראל המה”.

גם היום יש מי שמוציאים את דיבת הארץ, אך להבדיל מאירועי הפרשה, הם רחוקים מאוד-מאוד מההגדרה ‘ראשי בני ישראל’, למרות שהם רוצים שנגדיר אותם כך.

מילא היו מסתפקים בהוצאת דיבה. אבל לוותר על הארץ הזו אחרי ארבעים שנה במדבר? את זה אפילו המרגלים לא העלו בדעתם.

כאמור, משמיצים יש בשפע. רק השבוע פורסם בערוץ 10 תחקיר על “עלות המאחזים”, מה שהפך לפארסה בתוך זמן קצר, כאשר התגלה שמדובר בחלטורה לא מכובדת של עמותות בסגנון ה’קרן החדשה’, שכל מטרתן להוציא את דיבתה של הארץ, ולהסיר מעלינו את עול הכיבוש ואם אפשר, על הדרך, את החרדים ובכלל את הדת היהודית – ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה.

מסירות לענייני קדושה

על מי נגזר למות במדבר ולא להיכנס לארץ? על הגברים!

הנשים לא היו באותה גזירה. לפי שהיו מחבבות את הארץ ולא האמינו לדברי המרגלים. להיפך, הן האמינו לדבריהם של יהושע וכלב.

שליחת האנשים, שנעשתה אמנם לרצונו של משה, אינה סותרת את האמונה בקב”ה. משום שזה בדיוק מה שהקב”ה רצה שיקרה בכניסתם לארץ, שהכל יתנהל לפי הטבע ולא כפי שהיה במדבר, בשידוד מערכות הטבע.

כיבוש מחייב שליחת מרגלים ואיסוף מודיעין. כך נוהג טבע העולם.

בשלושה עניינים חיוביים קדמו נשים לאנשים והדברים מדברים בעד עצמם. במתן תורה (כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל), בנדבת המשכן (וכל אישה חכמת לב בידיה טוו… וכל הנשים אשר נשא לבן אתנה בחכמה טוו את העזים), ובחיבת הארץ (תנה לנו אחזה בתוך אחי אבינו).

שלושת העניינים האלה הם זכותן המיוחדת של נשים שעל ידן נמשך הקיום גם לאנשים. וההוכחה לכך היא שבעניין הראשון והיסודי לכל – מתן תורה, הקדים הקב”ה תחילה בית יעקב ואז מתקיימת התורה גם בבני ישראל.

נשות ישראל עמדו בתוקף על רצונן להיכנס לארץ, גם כאשר שמעו על הקשיים. תכונה זו של חיבת הארץ עוברת מדור לדור ומאם לבת. הדבקות של האישה היהודייה בארץ הקודש מהווה ביטוי למסירות שלה לכל ענייני הקדושה, עד כדי כך שלעיתים המסירות שלהן הרבה יותר תקיפה מאשר אצל הגברים.

נחמה נגד שרה

בשבוע בו הצליח יאיר לפיד למצוא את הכסף בין יצהר לאריאל, הצליח להיבחר נשיא ששלמות הארץ חשובה לו. גם הקרב בין שרה (נתניהו) לנחמה (ריבלין) הוכרע לטובת האחרונה שעושה רצון בעלה בצניעות ובענווה. נשים. כנראה שזה השבוע שלנו.

• חלק מהטור מעובד על-פי שיחותיו של הרבי מליובאוויטש

הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו

[email protected]

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצד שני הן לא מיחו בידי בעליהן ובכך לא מנעו בעליהן מן החטא......
    22/09/2014 10:38
    יניב
  1. לכן כיוון שלא מיחו גם להן חזרה טומאת הנחש.
    הפמינזם שאת מייצגת, נגד מה שהרבי מלובביץ’ אמר.
    נוסף על הכל עדיין הארץ ירשה לבני ישראל ולא לבנות ישראל, לכן ברכת הארץ בברכת המזון, מחלוקת אם נשים צריכות לברך או לא.

    ובשביל הכיף, ביהדות מדרגת איש גבוה משל מדרגת אשה, וזה לא כדי גאווה אלא כדי להלחם בפמינזם הזה שלך שהוא הרס היהדות. במקום לתת דבר תורה את עושה ניגוחים שלא נכונים לבת ישראל.