למה הגברים יותר נודניקים ועוצרים את כל העולם ואישתו כשהם חולים?

כשגבר חולה זאת יודעים כולם, העולם נעצר והוא נאנק במיטתו משל היה הוא שכיב מרע בדמי ימיו • אשתו, לעומת זאת, מצליחה לשלוח את הילדים לגן ולמלא את כל מטלות הבית גם עם חום של 40 מעלות • מה ההסבר לכך?
קובי פינדרוס
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 21:30

האם גברים באמת יותר בכיינים, כפי שהנשים נוהגות לומר? או במילים אחרות: האם נכונה הטענה כי כאשר גבר חולה העולם נעצר, אך האשה גם אל מול קריסת מערכות ממשיכה בשגרת יומה, מנקה את הבית, מכינה את המצגת לעבודה, ושולחת את הילדים לגן לבושים ורחוצים?

ממחקר שהתפרסם ב’מעריב’ עולה, כי ישנו שוני באופן שבו מגיבים תאי מערכת חיסון של נשים לאלו של גברים, כאשר וירוס פולש לגוף.

על פי מחקר שבוצע על עכברים, הגוף הגברי אכן מגיב קשה יותר למחלות מסוימות, והפיזיולוגיה הזו, לפחות חלקית, יכולה להסביר את התנהגותם ‘המעצבנת’ של הגברים כשהם חולים.

במהלך המחקר על תאים של בני אדם – כמו גם של עכברים – התברר כי לתאים של המערכת החיסונית של זכרים יש יותר רצפטורים פעילים לפאטוגנים מסוימים.

בעקבות זאת, סאברה קליין, פרופסור של מיקרוביולוגיה מולקולרית ואימונולוגיה בבית ספר ג’ון הופקינס לבריאות הציבור מסביר: “זה תמיד הנוכחות של המיקרוב או הנוכחות של הווירוס שגורמת לנו להיות חולים. זו התגובה של המערכת החיסונית שלנו, והמחקר מראה שלזכרים יש תגובה מוגברת אשר מזמנת תאים למקום הזיהום, מה שתורם לתחושה הכללית של החולי”.

בשלב זה, החוקרים לא יודעים מה הסיבה לכך, אך השערה אחת גורסת כי טסטוסטרון ואסטרוגן, משפיעים על הרצפטורים של המערכת החיסונית בדרכים שונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דוב
    07/03/2017 00:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נמאס כבר. כל שעה תמציאו כותרת אחרת שתשרת את הרוח הפמינסטית השלטת כיום. והכי מרגיז כתמיד, גברים פסיכים שעובדים כעבדים נרצעים בשרות הנשים המגחכות.