מעצר האברך שזרק כוס הוארך • הילדה: למה, למה עשו לי את זה?

חיים טוויל
|
ט' אדר התשע"ז / 06.03.2017 22:25
חשיפת חרדים 10: מעצרו של האברך מבני ברק שזרק כוס חרסינה על הילדה בת ה-11 וחצי בשבת וחתך את הלחי הימני שלה – הוארך ביממה • השופטת: זה על רקע קנאות דתית • הילדה: “לפעמים אני בוכה כשאני מביטה במראה” • אמא אלין: “זה הדבר שקורע לי את הלב. אני אתבע אותו”

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) ביממה את מעצרו של אברך בן 35 מבני ברק, אב לחמישה ילדים, שנעצר בחשד כי בשבת אחר הצהריים השליך כוס לעבר עדן לוי, ילדה בת 11 וחצי, בעת שזו הגיעה להשתתף בפעילות של ‘בני עקיבא’ ברחוב יהודה הלוי.

כפי שנחשף לראשונה בחרדים10, עדן וחברותיה ישבו על הדשא בחצר בית הספר בו הן לומדות, כאשר האברך יצא מבית הכנסת הממוקם בתוך שטח בית הספר וזרק לכיוונם כוס חרסינה – לדבריהן, בטענה שהן לא צנועות.

אחד הרסיסים פגע בעדן וחתך לה את כל לחי ימין. לילדה נגרם חתך עמוק בפניה והיא נזקקה לטיפול בבית החולים ‘שניידר’ בפתח תקווה, שם הדביקו הרופאים את החתך.

במהלך הדיון אמרה השופטת, כי “מעיון בתיק עולה שהאירוע היה על רקע קנאות דתית”. נציין כי החשוד טען בחקירתו במשטרה כי השליך את הכוס לאחר שהילדות הקימו רעש ולא בגלל ענייני צניעות.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ביממה, והשופטת נעתרה לבקשה.

הערב, בשיחה עם חדשות 2, אמרה עדן: “כשאני מסתכלת במראה, לפעמים אני בוכה כי אני אומרת שעוד מעט יש לי בת מצווה ואני מפחדת שאני אהיה מכוערת ממשהו שאני לא אשמה בו באמת”.

היא הוסיפה וסיפרה: “מישהו בבית הכנסת פתח את החלון ואמר לנו להיות בשקט. אני לא ראיתי אותו יוצא, אבל חברות שלי כן ראו אותו. הוא פתאום יצא ואז ראיתי אותו זורק משהו לכיוון שלנו”.

עדן שחזרה את התחושות שלה במהלך האירוע: “בעיקר הייתי מאוד מבולבלת, כי לא הבנתי למה זה קרה. אני לא עשיתי כלום, על מה? למה עשו לי את זה?”

אימא אלין אומרת בשיחה עם חרדים10, כי מלבד ההליך הפלילי שמנהלת המשטרה, היא תתבע את האברך גם תביעה אזרחית על הנזק שנגרם לבתה.

“אני אתבע אותו”, אמרה האם. “אם הייתי יכולה לעשות לו נזק על פי חוק, הייתי עושה את זה. היא עכשיו מסתכלת במראה ובוכה, זה הדבר שקורע לי את הלב”.

בראיות לכלי התקשורת אמרה האם: “היא עצובה כי הבינה שתישאר לה צלקת לכל החיים על הפנים. היא ילדה מאוד מאוד יפה. עכשיו כשהיא מסתכלת במראה היא בוכה, היא בוכה כי היא יודעת שזה דבר שיישאר שם לנצח. כשהיא מול המראה היא בוכה, כשהיא לא מול המראה אני מצליחה לחזק אותה”.