באמצע החקירה של ראש הממשלה: טראמפ שוחח עם נתניהו על איראן

חיים טוויל
|
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 21:06
ראש הממשלה נחקר בפעם הרביעית על התיקים שנקשרו לשמו – אלא שבעיצומה של החקירה התנצל נתניהו בפני החוקרים, לאחר שקיבל שיחה חשובה מנשיא ארה”ב טראמפ

ראש הממשלה בחקירה, אך העולם לא עוצר: נשיא ארה”ב דונאלד טראמפ התקשר הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כשזה היה בעיצומה של חקירת משטרה.

ראש הממשלה התנצל בפני החוקרים ויצא כדי לשוחח עם הנשיא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בתחילת השיחה נתניהו ניצל את ההזדמנות להודות לטראמפ על דבריו נגד גילויי האנטישמיות בארצו. לאחר מכן השניים דנו ב”סכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ועל הצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עימן”.

שני האישים שוחחו על רקע ניסוי הטילים שערכו האיראנים בסוף השבוע, וכן בעקבות תקרית נוספת שהתרחשה היום, במהלכה כלי שיט אמריקני סטה ממסלולו לאחר שספינה של משמרות המהפכה התקרבה אליו במהירות.

מוקדם יותר היום אמר נתניהו: “למעלה מ-80% מבעיותיה של ישראל בתחום הביטחון נובעים מאיראן”.

בטקס במשרד החוץ בירושלים לציון 25 שנה לפיגוע בשגרירות בבואנוס איירס, התייחס נתניהו למעורבותה של איראן בפיגוע הקטלני ואמר: “התוקפנות האיראנית אינה יודעת מעצור. הזהרנו אז ממפלצת הטרור שנקראת איראן, והמחלה הזו עודנה פה. מאז הפיגוע איראן הקימה רשת עולמית של טרור המקיפה למעלה מ-30 מדינות וחמש יבשות. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בתבל. המשטר בטהרן שואף להציב את דגלו והוא ממשיך לאיים על ישראל בהשמדה”.

ראש הממשלה סיפר בישיבת הממשלה שנערכה אתמול כי ייפגש ביום חמישי הקרוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה ויביע בפניו את ההתנגדות החריפה של ישראל לניסיון האיראני לבסס בסוריה נוכחות קבועה של כוחות צבא יבשתיים וימיים.

“אני אביע בפני נשיא רוסיה את ההתנגדות החריפה והתקיפה של ישראל לאפשרות הזו ואני מקווה שנוכל להגיע להבנות מסוימות כדי להמעיט חיכוך אפשרי בין הכוחות שלנו ושלהם כפי שעשינו בהצלחה עד היום”, הדגיש נתניהו.