כשגלאון מתנהגת כמו אחרון הבריונים

חשבנו שהשמאל הישראלי כבר למד לדעת מה זה שמאל? אז חשבנו • הפוסט הגזעני והמביך של זהבה גלאון הוכיח שוב כי ההסתה ברשת כנגד החרדים לא פסקה, וגם יו"ר של מפלגה שבקושי עברה את אחוז החסימה יכולה להתנהג כאחרון הבריונים
יאיר טיילור
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 20:21

חשבתי שזה שייך להיסטוריה, שהתבגרנו מאז, שהשמאל בישראל כבר יודע מה זה להיות שמאל. אופס, שוב טעיתי. וזה מביך. כחרדי, אני משועשע. כאזרח, אני מתבייש.

חשבתי שמפלגה כמו מרצ בונה על מצביעים ערכיים שאכפת להם מהמצב החברתי, שדואגים לחלש, ושלא משנה אם מוצאו הוא אתיופי, סודני או שטריימלי. אבל כנראה שלגברת גלאון נוח להגן רק על שחורים מסוג אחד. אלו שנמצאים בצד הנכון של הכיפה.

וההתנצלות שלה? אוי, ההתנצלות שלה. “זה לא יחזור על עצמו”. הפסקות האש של חמאס כבר יותר משכנעות. להתנצל תוך כדי שהתמונה שלך ממשיכה להסית ברשת את בני בן השלוש שאינך מכירה ושמעולם לא עשה לך דבר רע, שהוא זכאי לחינוך הולם בדיוק כמו הנכד שלך או כל פליט סודני.

הבן שלי שעכשיו הולך ברחוב ומישהו ממצביעייך, בהיר שיער ויפה-בלורית-ותואר רואה אותו עכשיו כאויב המדינה רק בגלל התמונה המעוותת שלך. האם לא לימדת אותנו חזור ושנן ש”הסתה זה רצח”? או שמא “לא תרצח” נאמר רק לחרדים, כי את הרי לטענתך מעולם לא עמדת למרגלות הר סיני.

קשה לי מאוד להיכנס לראש שלך ולהבין מה עבר לך בראש באותו רגע שפרסמת את התמונה המשפילה הזאת, אבל בלתי אפשרי לחלוטין להבין מה עבר לך בראש ברגע שהודית בפומבי שהתמונה היא לא ראויה, ובכל זאת בחרת להמשיך ולפרסם אותה, להמשיך לפגוע באמצעותה במאות אלפי ילדים תמימים שמעולם לא זכית לפגוש? לא יודע אם לצחוק או לבכות מרוב צחוק.

יו”ר מפלגה שבקושי עברה את אחוזר החסימה תוהה בקול “מה נעשה עם 50 מיליון שקלים”. זה נשמע כמו אוי אוי אוי. האם ידעת, זהבה, שתקציב משרד החינוך כולו עומד על 53 מיליארד שקלים? שיא של כל הזמנים, בתוך תקציב מדינה שהוא כולו שיא של כל הזמנים. שהולך כולו מכספי משלם המיסים, גם שלי, החרדי. האם יורשה לי לברר בעדינות, זהבה, מה את, החילונית תעשי עם 50,000 מיליון שקל?

סתם, להשכלה כללית, כדאי שתדעי שבדיוק כמו הערבים גם החרדים הם חלק מאזרחי מדינת ישראל, והם מהווים 11% מאוכלוסיית ישראל. מן הסתם התקציב שאמור להיות מופנה אליהם הוא 11% מתקציב החינוך, לאמור 5.3 מליארד. אבל זהבה מקוננת שם על 1.1 מיליארד עלובים.

כן, עלובים. כי הרי זה כל מה שחמור בפוסט הדמגוגי והמחליא הזה, שקובע שיא חדש בכיעור והרדידות הפוליטית בישראל. הרי בשביל אזרח שלא בקיא בספר התקציב, מספר כמו “חמישים מיליון שקל” שנשמע כמו סכום אגדי שהוא לא יראה בחייו. אבל מי שאמור להיות מצוי בנבכי התקציב יודע היטב שסכומים כאלו מתגלגלים חזור ושוב בתקציב משרד התרבות, במדען הראשי, בהגנת הטבע, בעמותה לזכויות בעלי החיים, ובכל מקום שאין שם חרדים.

עצם קריאת התיגר על תקציב לגיטימי לאוכלוסייה לגיטימית הוא כל כך לא לגיטימי, שהוא מעמיד בספק את הלגיטימציה של הגב’ גלאון ומפלגתה כולה.

• הכותב הוא שותף בפרויקט “דוסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות