ליצמן: לא מצביע עם הקואליציה עד שתהיה רפורמת סיעוד ממלכתי

שר הבריאות דרש בישיבת ראשי סיעות הקואליציה את יישום הרפורמה לסיעוד ממלכתי • כחלון: אני בעד - אך נגד מהלך שיש בו העלאת מיסים • נתניהו: הסכמים יש לכבד • נקבעה פגישה מקצועית בין נציגי משרד הבריאות לאוצר
אריה ריבקינד
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 13:16

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שנערכה אתמול (ראשון), דרש שר הבריאות יעקב ליצמן את יישום הרפורמה לסיעוד ממלכתי שגיבש במשרד הבריאות – בהתאם להסכם הקואליציוני שנחתם עם כינון הממשלה הנוכחית.

שר הבריאות אמר לנתניהו ולשר האוצר כי ישראל נמצאת במשבר חמור בתחום הסיעוד, וכי העובדה כי אנו בחודש מרץ ל2017, ועדיין תלויה ועומדת החלטת הממשלה שאישרה ההסכם הקואליציוני בו התחייבו ראש הממשלה ושר האוצר ליישם רפורמת הסיעוד עד לסוף 2016 – מהווה הפרה ברורה של ההסכם החתום, על כל המשתמע מכך.

בעקבות כך הודיע שר הבריאות, כי הוא מתכוון שלא להצביע עם הקואליציה בהצבעות השונות, היות שהממשלה אינה ממלאת אחר התחייבותה הברורה בתחום הסיעוד.

שר האוצר משה כחלון שהשתתף בדיון אמר כי הוא בעד רפורמת הסיעוד – אך הוא נגד מהלך שיש בו העלאת מיסים.

לעומתו, הבהיר שר הבריאות כי ההסכם הקואליציוני כולל את הרפורמה על סעיף העלאת מס הבריאות של  0.5 אחוז לערך, וכי ההתחייבות קיימת על כך במלואה.

בנוסף הבהיר השר ליצמן כי מבחינתו אין מדובר בהעלאת מיסים אלא בהורדת מיסים, שכן רוב הציבור שמשלם כיום לביטוחים פרטיים הון עתק למימון שירותי סיעוד, יפסיקו לשלם זאת ויזכו למימון ממשלתי כמפורט ברפורמה לסיעוד ממלכתי, שגובשה במשרד הבריאות.

כמעט כל יתר השרים, ראשי הסיעות, שהשתתפו בדיון תמכו חד משמעית בעמדת שר הבריאות ובדרישתו ליישם במלואה את רפורמת הסיעוד.

נתניהו ביקש להביא בפניו את נוסח ההסכם הקואליציוני. משהובא הסעיף העוסק בסיעוד ממלכתי, תמך ראש הממשלה בעמדת שר הבריאות ואמר לשרים: “הסכמים יש לכבד. הנה כך התחייבנו ועלינו ליישם זאת…”

כאמור, הודיע שר הבריאות ליצמן כי בכוונתו שלא להצביע יותר בהצבעות עם הקואליציה עד שימולא ההסכם הקואליציוני בתחום הסיעוד.

בסיום הדיון נקבעה פגישה מקצועית בין נציגי משרד הבריאות לאוצר כדי לקדם את דרישת שר הבריאות ליישום ההסכם הקואליציוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות