ליברמן: “קיבלנו מסר – סיפוח יו”ש יביא למשבר מיידי עם הממשל החדש”

התייחס לתקיפת ג'יפ מג"ב על ידי פורעים פלסטינים: "זה שרעולי הפנים יצאו ללא פגע זה לא בסדר. אסור שנראה תמונות כאלו שוב" • על סיפוח יו"ש: "מאז הבוקר אני מקבל טלפונים מגורמים בממשל האמריקני בנוגע להתבטאות הזו של מיקי זוהר"
יוני גרין
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 12:18

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בפתח הופעתו הבוקר (שני) בפני מליאת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לתיעוד תקיפת ג’יפ מג”ב שפורסם בתקשורת.

“נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות על מרקע הטלויזיה”, אמר ליברמן. “ג’יפ מג”ב מותקף על ידי עשרות רעולי פנים ואתה לא יודע אם הם מסתערים עליך עם אבנים, בקבוקי תבערה או רימון.

“התמונות האלו אסור שנראה אותן עוד הפעם. הכוח לא פעל כמו שצריך. יש נוהל ברור מאוד של פתיחה באש. אני מצפה שבמקרה הזה כוח מג”ב או כוח צה”ל יפעל בהתאם לנוהל פתיחה באש. קודם ירי באוויר ואחר כך ירי לרגליים”.

לדבריו, “זה שכל רעולי הפנים יצאו ללא פגע מהאירוע, זה לא בסדר, ואני אומר את זה על דעת הרמטכ”ל. אסור שנראה תמונות כאלו שוב”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע גם  כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון של סיפוח יהודה ושומרון.

“שמעתי היום את ח”כ מיקי זוהר מהליכוד מדבר על יוזמה להחיל ריבונות ישראלית על כל יהודה ושומרון. “מאז הבוקר אני מקבל טלפונים מגורמים בממשל האמריקני בנוגע להתבטאות הזו, ובתהיות בנוגע לעמדת הממשלה.

“מי שרוצה להחיל ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון צריך לדעת שפירושו של מהלך כזה הוא משבר מיידי עם הממשל החדש. קיבלנו מסר ישיר מארה”ב שהחלת ריבונות על יהודה ושומרון פירושה משבר מיידי עם ארה”ב. אז מי שרוצה משבר עם ארה”ב וגם להוציא 20 מיליארד שקל מהיום הראשון רק ביטוח לאומי שיעשה את זה. ולכן הגישה הזו היא לא נכונה וכדאי שהקואליציה תבהיר באופן חד וברור שאין כוונה להחיל ריבונות ישראלית על יו”ש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות