הרב מצגר ערער על העונש: מבקש דיון לפני הכניסה לכלא עוד חודשיים

הרב הראשי לשעבר מבקש בערעור שהגיש לבית המשפט העליון לקיים את הדיון לפני מועד כניסתו לכלא - בעוד חודשיים • שופט בית המשפט המחוזי דחה את הסדר הטיעון, והחמיר את עונשו של הרב מצגר בשנה
חיים טוויל
ז' אדר התשע"ז / 05.03.2017 16:32

הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, הגיש לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי – מאסר של ארבע שנים וחצי.

הרב מצגר מבקש מבית המשפט העליון לקיים את הדיון בערעור לפני מועד כניסתו לכלא –  ב-3 במאי.

“המדינה הטילה את יהבה על כך כי הסדר זה יהווה פרשת דרכים ויעודד אישי ציבור אחרים לנהוג כפי שנהג הרב הראשי לישראל. המדובר בטעם כבד משקל שיש בכוחו לתמוך באישור ההסדר”, נכתב בערעור שהגישו עורכי דינו.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, גזר לפני כשבוע וחצי עונש של ארבע שנות מאסר וחצי על הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, שהודה בשורה של עבירות שוחד במסגרת הסדר טיעון.

בהחלטה זו דחה השופט את הסדר הטיעון, והחמיר את עונשו של הרב מצגר בשנה. לפי הסדר הטיעון היה גזר הדין המוסכם שלוש שנות מאסר וחצי – מתוכם היה אמור לשבת שנתיים.

הרב מצגר נקנס גם בחמישה מיליון שקל.

השופט כינה את מעשיו של הרב מצגר “מיזם עסקי מסואב” – ומתח ביקורת על הפרקליטות: “גם כאשר סבורה המאשימה כי ההסדר ראוי, עליה לבחון אם הוא משרת את האינטרס הציבורי ואם הוא מעביר את המסר לציבור”.

הרב מצגר הורשע במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות בעבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס.

הפרקליטות הגיעה להסדר הטיעון, בין היתר, בגלל קשיים ראייתיים בהוכחת כל האישומים נגד הרב מצגר, בנוסף לשיקולים של חיסכון בזמן שיפוטי וייתור ניהול ההליך.

בכתב האישום המקורי נטען כי הרב מצגר קיבל סכומי שוחד בהיקף של כעשרה מיליון שקלים בעת שכיהן כרב הראשי של ישראל בשנים 2013-2003.

כתב האישום המקורי כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות