מפגיני ‘העדה’ התפרעו נגד חילולי השבת: שוטר נפצע קל, מפגין נעצר

מאות מפגינים, אנשי 'העדה החרדית', הפגינו החל משעות אחר הצהרים סמוך לשכונת מאה שערים על חילול השבת בעיר - חסמו כבישים ויידו חפצים על השוטרים • כוחות גדולים של משטרה פיזרו את המפגינים בכוח • גורם בהעדה: "הגיבו בכוח מופרז ואלים"
חיים טוויל
ו' אדר התשע"ז / 04.03.2017 20:50

מאות מפגינים, אנשי ‘העדה החרדית’, הפגינו מאז שעות אחר הצהרים וקיימו תהלוכה בלתי חוקית על רקע חילול שבת סמוך לשכונת מאה שערים.

כוחות משטרה גדולים נערכו בזירת ההפגנה, ולאחר שהודיעו למפגינים והכריזו כי מדובר בתהלוכה בלתי חוקית, פיזרו את המפגינים, תוך הפעלת כוח.

לפי המשטרה, במהלך ההפגנה חסמו המפגינים כבישים, ידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים.

שוטר נפגע באורח קל בידו. המשטרה עצרה לחקירה צעיר שהפר את הסדר הציבורי.

במשטרה טוענים: “השוטרים נהגו באיפוק רב לצד נחישות ומקצועיות. איפשרו למפגינים לקיים את חופש המחאה ומנגד פעלו כנגד אלו שבאופן בוטה ומתריס פעלו באלימות והפרו את הסדר”.

גורמים ב’העדה החרדית’ אמרו עם צאת השבת: “אנו מביעים מחאה וזעקה נגד התנהלות האכזרית של משטרת ירושלים שבניסיון להשתיק את קול מחאת השבת, הגיבו בכוח מופרז ואלים לעבר המוחים, ומנגד אנו מכריזים שהמאבק רק יחריף ומתוכננים עוד צעדי מחאה ענקיים”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העדה משרתת את החילונים
    04/03/2017 21:13
    הטעות
  1. לא מזמן פורסם רשימת העסקים שפותחים את שעריהם בשבת. מכר חילוני אמר לי שהרשימה עזרה לו ולחביריו בלתכנן את הבילויים שלהם בשבת קודש רח”ל.
    הרבה מהחילול שבת היה נמנע אם לא היו מפרסמים מסמך כזה, שרק עזרו לבעלי עסקים אלו.
    בניין נערים סתירה