השר צחי הנגבי יחליט על הכדורגל בשבת?

בישיבת הממשלה אמור ראש הממשלה להעביר את סמכויות ההחלטה אם ישחקו כדורגל בשבת - לידי השר צחי הנגבי • החרדים שותקים, אבל סמוטריץ' מבהיר: צחי ידוע כאוהד המשחק ברמה האישית
יעקב מיוחס
ז' אדר התשע"ז / 04.03.2017 23:04

בימים האחרונים פועלת מפלגת האיחוד הלאומי בשורה של נושאים – וביניהם עומד על נס, כדרישת חברי מרכז המפלגה, נושא השבת במרחב הציבורי.

ביום שלישי הקרוב תקיים המפלגה כנס בירושלים בנושא השבת במרחב הציבורי, ויצירת גיבוש עמדת המפלגה בנושא.

העיסוק בנושא השבת הוא מוטיב מרכזי במפלגת האיחוד הלאומי. בחודשים האחרונים העיסוק הזה תופס משמעות מעשית, ומקבל ביטוי בנושאים שונים שצפים.

אינטרסנטים שונים מנסים לדמות את ראשי המפלגה המורחבת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי כאנשים ששמירת תורה ומצוות אינם חשובים בעיניהם, ומתעלמים מכל ההוכחות בדבר הנושאים העקרוניים שבהן דווקא ניכרת פעילות המפלגות הללו – ופעמים רבות אף יותר מהמפלגות החרדיות.

משהו יותר מעשי וקרוב אלינו יתחיל (או יסתיים) כבר מחר – יום ראשון.

יהיה זה יום קריטי עבור מאבק השבת, כאשר מדובר, כמובן, על משחקי כדורגל בשבת – כאשר נושא לוהט זה עבר ממשרד למשרד.

משרד הכלכלה נדרש לזה, כחלק מהעסקת שחקני הכדורגל, כאשר היה בראשו השר אריה דרעי, ונידון גם במשרד התרבות  – האחראי על התקצוב של המשחקים – בראשו עומדת השרה מירי רגב, והוא בעל השלכות הנוגעות גם לציבור שלם שאוהד את המשחקים ועלול להיות משמעותי בנוגע לשמירת השבת האישית של רבים מהעם.

בישיבת הממשלה אמור ראש הממשלה להעביר את סמכויות ההחלטה לידיו של השר צחי הנגבי.

התייחסות המגזר החרדי כלפי משחק זה ומעמדו במרכז החיים היא בגדר מוקצה מחמת מיאוס, אך התעלמות מהסטטוס שלו בעיני רבים מהעם – וגם אצל אנשים שומרי תורה ומצוות – היא בבחינת טמינת הראש בחול.

הדבר המתאים למגזר החרדי היא שתיקה, כאילו אין זה מענייננו. אך המשמעות המעשית היא עוד פירצה במרחב הציבורי, שישפיע לרעה על נושא כה משמעותי.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הכין מכתב מנומק המבהיר את הבעייתיות של העברת הסמכות בנושא זה מידיו של ראש הממשלה לשר צחי הנגבי – שידוע כאוהד המשחק ברמה האישית, ובוודאי יהיה זה חלק מהשיקולים שלו.

בעיקרו, הוא תוקף את ההחלטה להוציא את ההחלטה שאמורה להתקבל על ידי ראש הממשלה, לפי החוק, ולהעבירה לשר אחר, וזאת מלבד אי ההסבר הברור במה ישמש השר צחי הנגבי, ככל שזה נוגע לתחום אחריותו כשר.

בסיום מכתבו מעלה חבר הכנסת סמוטריץ שאלה מטרידה: מדוע לא הועברה הסמכות לשר הפנים?

וכעת נשאל את עצמנו – האם לא הייתה כבר הזדמנות בידי אריה דרעי לעצור את הדיון כבר לפני זמן רב, ומה הטעם להחזיר לידיו את התפוח אדמה הלוהט הזה.

בכל מקרה, במטה החרדי באיחוד הלאומי ממשיכים לחזק את מכתבו של חבר הכנסת סמוטריץ’ ורואים איך ישנו עוד ח”כ שלא שותק על כבודה של השבת.

• הכותב הואו יו”ר המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות