סוף הסאגה: העתירה שהוגשה נגד הפעלת ‘גני המריבה’ בבני ברק הוסרה

חצי שנה לאחר שהחלה סאגת שני גני הילדים שהוקמו על ידי העירייה בשדרות הנצי"ב - הוסרה העתירה שהגישו השכנים, אחרי שהעירייה הציגה רישיון הפעלה לגנים מטעם משרד החינוך
אריה ריבקינד
ה' אדר התשע"ז / 03.03.2017 13:47

סוף לסאגה שנחשפה בחרדים10: העתירה שהוגשה נגד עיריית בני ברק לביהמ”ש המחוזי בתל אביב, בשבתו כבימ”ש לעניינים מנהליים, בנושא רישיון ההפעלה של שני גני הילדים שהוקמו על ידי העירייה בשדרות הנצי”ב – הוסרה על ידי ב”כ העותר.

זאת לאחר שביהמ”ש קיבל את עמדת העירייה כי התנאים לקיומו של הרישיון שאושר לה על ידי משרד החינוך מולאו, ובידה כל המסמכים הנדרשים לקיום תנאי הרישיון.

השופטת, צילה צפת, שדנה בתיק, הודיעה על החלטתה, כי העתירה נמחקת, כמבוקש.

לפני תחית שנת הלימודים  ניתן צו מניעה זמני בעתירה, לבקשת עו”ד שהופיע מטעם השכנים של השטח בו הוקמו הגנים, שטען כי אין רישיון הפעלה לגנים מטעם משרד החינוך, ומשום כך, אין לאפשר את פתיחתם.

השופט, ד”ר קובי ורדי, הוציא צו מניעה זמני.

עם הוצאת צו המניעה הזמני מביהמ”ש, הגישה העירייה למשרד החינוך את כל האישורים שבידה לקבלת רישיון כאישורים ממשרד הבריאות, אישור בטיחות, הן מיועץ בטיחות עירוני והן מיועץ בטיחות של משרד החינוך ואישורי הפיקוח הפדגוגי, ואכן משרד החינוך חתם, על אישורי רישיונות ההפעלה לשני הגנים.

בעקבות זאת, פנה עו”ד יהודה ליבוביץ, היועה”מ של העירייה, ובתמיכת פרקליטות מחוז תל-אביב המייצגת את משרד החינוך, לביהמ”ש לקבל החלטה, במהירות האפשרית, לגבי צו המניעה.

השופט ד”ר קובי ורדי, שנתן בשעתו את צו המניעה הזמני, העביר את התיק לדיון אצל השופטת צילה צפת מביהמ”ש המחוזי בתל אביב, והיא ביקשה מעו”ד של השכנים להגיש את תגובתו, שכמובן, הביע התנגדות לביטול צו המניעה הזמני.

לאחר שהשופטת צפת דנה בתגובת שני הצדדים, היא ציינה כי בשעתו נעתר ביהמ”ש לצו המניעה הזמני מהטעם של בדיקת נושא הרישיון,  אך הוסיפה, כי משהוצג רישיון הפעלה, בהתאם לחוק הפיקוח על בתי-הספר ולנהלי משרד החינוך, והוצהר גם על ידי  הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך של העירייה, כי כל תנאי הרישיון בוצעו במלואם, אין מניעה לביטול צו המניעה, בקשת העירייה מתקבלת וצו המניעה בטל.

יחד עם זאת, גם ב”כ העותר הודיע לביהמ”ש, כי לאחר שעיין במסמכים שהגישה העירייה על רישיון ההפעלה ממשרד החינוך, מודיע העותר כי הוא אינו עומד על עתירתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות