מי היורש הכי ראוי לנתניהו? חיים יענקל’ לייבוביץ’ בטוח: “גלעד ארדן”

איש העסקים החרדי חיים יענק'ל ליבוביץ', מי שהיה בצוות הקמפיין 'נתניהו טוב ליהודים' בשנת 96', לא אוהב את המתקפות על ראש הממשלה - ויוצא להגן עליו באמצעות ציוצים בטוויטר • בראיון שהעניק ליוסי אליטוב ואריה ארליך הוא מסביר למה • ומדבר גם על היורש הכי מתאים ועל טראמפ
נחמן גור
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 16:56

ביום שלישי בערב התנהל ‘עימות’ בין פרשן מעריב בן כספית לבין איש העסקים החב”די חיים יענקל ליבוביץ’, ממקורביו של בנימין נתניהו, ומי שהיה בצוות הקמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’ – שסייע לניצחונו בבחירות לראשות הממשלה בשנת 96′.

כספית צייץ  על דו”ח המבקר על מחדל המנהרות במבצע ‘צוק איתן’: “מעבר להכל, דו”ח מבקר המדינה מגלה כי בניגוד למה שנאמר בסיום ‘צוק איתן’, רק מחצית ממנהרות חמאס הושמדו. טראמפ היה אומר: עצוב!”

ליבוביץ, שרק לאחרונה החל לצייץ בטוויטר, הגיב בציניות: “טוב לראות אותך מצטט את טראמפ. מה לא עושים כדי לנגח את נתניהו. עצוב!”

כספית ענה: “לא תצליח לתקוע טריז בין טראמפ לביני. טראמפ טוב ליהודים!”

בתגובה ענה ליבוביץ: “התכוונת: טראמפ. זה טוב ליהודים”.

הבוקר, במסגרת תכנית האקטואליה ‘חמישי בשניים’ שמגישים עורך עיתון ‘משפחה’ יוסי אליטוב וסגן עורך העיתון אריה ארליך ב’קול חי’, הם קיימו ראיון עם לייבוביץ’.

אליטוב סיפר למאזינים כי לליבוביץ’ צורם  לראות את המתקפות על ראש הממשלה והוא יצא מגדרו להגיב.

לייבוביץ’: “בוא לא נוציא את זה מפרופורציות. הציוץ היה די בהומור לבן כספית. אבל נתניהו 13 שנה עומד בראש המדינה, נבחר להיות ראש ממשלה. אם מסתכלים על הסך הכל ועל המאזן – הוא ראש ממשלה ששומר על האינטרסים החשובים לעם ישראל”.

אליטוב: ב-96′ כולנו זוכרים איך היית קרוב אליו, כשהיה מגיע למזנון הכנסת והייתם צמודים – ואתה רואה את כל מה שעובר עליו, ואתה שואל את עצמך אם זה אנושי לעבור כל כך הרבה התקפות. האם אתה לא צופה שהוא יתלה את הנעליים ויגיד: עזבו אותי, תנו לי את החיים שלי כבר?

“ידוע שכשהיה שגריר ישראל פגש את הרבי (מליובביץ’ זצ”ל), שאמר לו שתהיה אחד נגד 119. הוא אפילו לא ידע שיילך לכנסת ולא הבין…”

ארליך: ב-96 הוא הסתבך עם המערכת המשפטית, זוכרים את פרשת עמדי ועוד. אחרי כל כך הרבה ניסיון, למה להתלכלך שוב בסיגרים ובקטנות? ריבונו של עולם, הבן אדם לא מפיק לקחים?

“אני לא הוא, יש לכל בן אדם מעלות וחסרונות, ואני יש לי את החסרונות שלי. אני חושב שהוא מנהיג גדול ודגול, אני חושב שהשטויות האלו לא צריכים לעניין כל כך את הציבור. פה בארץ מתמקדים בזה יותר מדי”.

ארליך: הוא יודע שמחפשים אותו, למה הוא לא זהיר?

נתניהו

“חכמים היזהרו בדבריכם, אני מסכים איתך”.

אליטוב: אתה נמצא הרבה על הקו ניו-יורק ישראל ואתה רואה את קבלת הפנים שהוא קיבל אצל טראמפ. יש אנשים כמוני שראו את קבלת הפנים וזה נתן צביטה של התרגשות. באמת, איך נשיא ארה”ב מקבל את נתניהו אחרי עידן אובמה. מצד שני, אנחנו קוראים כל הזמן על גילויי אנטישמיות והשחתת מצבות בבתי עלמין. אז אולי הזוג הזה נתניהו-טראמפ לא כל כך טוב ליהודים?

ליבוביץ מביא סיפור ממגילת אסתר. “זה לא רק מרדכי ואסתר. אחשורוש לא היה רק מלך שהרע לעם ישראל”.

אליטוב: יש כל כך הרבה ציפיות, ואתה כחסיד חב”ד יודע כמה חלומות יש מנתניהו ושהממשל החדש יאיר פנים לישראל. אתה לא מפחד מחוסר המודעות שלנו מה יקרה מהממשל החדש?

“כיהודי וכחסיד אנחנו בוטחים רק בקב”ה. אלא מה? רואים, אפילו עיוור רואה, שיש תוכנית שהקב”ה מתווה. לא תמיד אנחנו רואים, גם עכשיו לא רואים את הכל, אבל זה שיש נשיא ארה”ב שלדעתי, ולא בטוח שאני מדייק, כולם מכירים רק את הבת שלו הגיורת ושומרת שבת, אבל יש לו גם כלה יהודיה, וכל הנכדים שלו יהודיים – זה דבר שלא היה אף פעם”.

ארליך: אתה מכיר את נתניהו המון שנים וגם את היכולת שלו לשרוד מול מתקפות שהוא עובר. יש איזה שהוא נקודה של פקיעת עצבים? עד כמה הפתיל שלו יכול לשרוד?

“שנים רבות סיפרו לנו שהוא לחיץ, לחוץ, מזיע. אני חושב שעם השנים זה הולך ופוחת…”

אליטוב: אתה ישן טוב חיים יענקל כשנתניהו ראש ממשלה?

“אני ישן טוב כשהקב”ה שומר עלינו. אני חושב שהוא עושה את המקסימום שהוא יכול, כל בן אדם והיכולות שלו, ואם מסתכלים על הסך הכל של שנים רבות שהוא מנווט, הוא פחות מאכזב משאר המנהיגים, גם מהימין”.

ארליך: יום אחד זה יסתיים, הגיל עושה את שלו, זה יכול לקחת חמש שנים, 10 שנים, קדנציה-שתיים – מתישהו נצטרך לחשוב על יורש. מי לדעתך במערכת הפוליטית הקיימת יורש הכי ראוי לנתניהו?

ליבוביץ’ נחרץ: “גלעד ארדן. אני חושב שהוא ראוי, הוא בחור שהנשמה שלו נמצאת במקום הנכון והוא גם מראה יכולות טובות, הוא הרבה שנים במערכת הפוליטית, הוא נקי כפיים, חכם, ממשפחה טובה”.

גלעד ארדן

אליטוב: אתה לא מדבר הרבה בשנים האחרונות. החיבה והערכה שיש לך לנתניהו, גם כמי שעמד כאסטרטג הראשי בקמפיין של ‘נתניהו טוב ליהודים’, הקמפיין שהביא להמלכת נתניהו כראש ממשלה בפעם הראשונה, אבל בוא לא נשכח שנתניהו עשה את הוויתורים בחברון.

ארליך: ונאום שתי מדינות לשני עמים בבר אילן. יש לחב”ד נטיה לפעמים לחבק אנשים יותר מדי, אולי צריך לחבק אותו קצת פחות?

“אני ממעט לדבר בתקשורת, אילולי זו הייתה תכנית חדשה שלכם – לא הייתי עולה. כידיד שלך יוסי, עליתי. גם לי היו שיחות קשות עם נתניהו. בחברון, בוואי, עשיתי רבות שלא ייסע לשם. הוא ענה שהוא מתמרן בתוך הימין ויעביר אותנו לחוף מבטחים.

“חששתי שלא יעמוד בלחצים, אז היה יותר לחיץ מהיום, עם השנים למד. אני חושב שבסך הכול לא רואה מישהו אחר שהיה נוהג בתפקיד הזה בשנים האחרונות עם יתורים פחות. מזכיר לכם שיחד איתי צעק עליו אז ראש ממשלה אחר, אריאל שרון, ותראו איך זה נגמר”.

אליטוב: אולי אי אפשר לסמוך על ראשי ממשלה חילונים?

“נאום בר אילן מזמן חזר בו, אין ספק שכולנו מייחלים שיגיע משיח צדקנו”.

ארליך: זה עדיין לא המשיח, אתה אומר, ויש אנשים שמתבלבלים מהניסיון שלנו אם נכתוב מילה נגד נתניהו מה עושים לנו.

אליטוב: אני רואה את הסגנון הזה גם כלפי טראמפ, במקומות מסוימים בציבור החרדי הוא נחשב כגדול בישראל. מה זו האהבה של המגזר החרדי לדמויות כאלו?

“לא יודע לנתח את זה, דבר עם מומחים ממני. לא חושב שצריך להיות אוהדים של טראמפ האיש, חושב שמן השמים רואים שמשהו קורה פה, הוא מדבר על העם היהודי כמו שלא דיברו בשנים האחרונות וזה חשוב מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות