התאחדות המלונות: לעבור לכשרות ‘צהר’. הרבנות ליועץ: חקירה

מנכ"ל התאחדות המלונות קורא לבתי המלון, לעבור למערך הכשרות הפרטי של ארגון "צוהר" - מערך שטרם קם: "אם 20 בתי מלון יצטרפו למהלך, הוא ייצא לפועל" • גורמים בכירים ברבנות הראשית שוקלים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיפתח בחקירה פלילית נגד התאחדות המלונות
יוסף גרינבוים
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 09:22

עימות חדש? התאחדות המלונות קוראת לבתי מלון להפסיק לעבוד עם מערכת הכשרות של הרבנות הראשית – ולעבור למערך הכשרות הפרטי של ארגון ‘צוהר’.

בגלי צה”ל דווח, כי מנכ”ל ההתאחדות שלח לכל בעלי המלונות בישראל מכתב, בו הציע להם לעבור להשגחה הפרטית של צוהר.

במכתב ששלח מנכ”ל ההתאחדות, נועז בר ניר, לבעלי המלונות, כתב: “אנחנו מנסים להוריד את עלויות הכשרות – הכשרות של צוהר היא טובה איכותית ויותר זולה בהרבה מעלות כשרות רגילה של הרבנות הראשית”.

בר ניר הוסיף במכתבו, כי אם 20 בתי מלון יצטרפו למהלך אז הוא ייצא לפועל.

בהתאחדות המלונות אמרו לגל”צ כי הם נמצאים בקשר קרוב עם צהר כבר ארבע שנים כדי לבנות מערך כשרות אורתודוקסית יעילה.

מהלך כזה יגרום לנזק כספי של מיליוני שקלים לרבנות הראשית ובנוסף לנזק תדמיתי לא קטן וחוסר אמון של הציבור.

הרבנות הודיעה, בתגובה, כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד התאחדות המלונות –  וזה בגלל חוק איסור הונאה בכשרות שלא נותן אפשרות לפתיחת כשרות אחרת מלבד הרבנות.

נציין כי ארגון רבני צוהר לא פתח עד עתה מערך כשרות מטעמו, וזאת מאחר שחוק איסור הונאה בכשרות איננו מאפשר לבית עסק להיות מוצג ככשר, ללא תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית או הרבנות הראשית.

עם זאת בארגון ציינו כי במידה שרפורמת הכשרות של הרבנות תצא לדרך, או במידה שפסיקת בג”ץ תשנה את המצב החוקי הקיים, יפתח ארגון צהר מערך כשרות עצמאי.

בתגובה לפרסום בגל”צ מסרו בצהר: “ארגון רבני צהר איננו אחראי לפרסומים היוצאים שלא מטעם הארגון. הארגון בוחן את כל האפשרויות וכבר הצהיר על כך בעבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות