סקר מפתיע: נתניהו אחראי למחדל המנהרות? הוא מתאים לכהן כרה”מ?

לפי סקר של הערוץ הראשון: 34% מהישראלים סוברים כי ראש הממשלה הוא האחראי העיקרי למחדל המנהרות ב'צוק איתן' • למרות זאת, התמיכה בנתניהו עלתה והוא המועדף לתפקיד ראש הממשלה • עוד בסקר: מחצית מהישראלים חוששים שהדרג המדיני הצבאי אינם מוכנים לעימות הבא בעזה
אריה ריבקינד
ד' אדר התשע"ז / 01.03.2017 23:22

מסקר שפורסם הערב (רביעי) בערוץ הראשון – על רקע פרסום דו”ח מבקר על מחדל המנהרות ב’צוק איתן’ – עולה כי מרבית הציבור הישראלי סובר שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האישיות האחראית ביותר למחדל המנהרות ב’צוק איתן’.

אולם, למרות העובדה שהציבור מטיל את האחריות על נתניהו – הוא גם מצדד בו כאישיות המתאימה ביותר לתפקיד ראש הממשלה.

לפי הסקר, שבו השתתפו 600 ישראלים – יהודים וערבים, המשמשים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינה, 63% מהציבור חושבים שהדרג המדיני, הם האחראיים העיקריים לכשלים ב’צוק איתן’.

לעומת זאת, 14% בלבד חושבים כי הדרג הצבאי הוא האחראי.

באשר לדמות הבכירה שעליה מוטלת האחריות למחדל המנהרות –  34% מאמינים כי ראש הממשלה נתניהו הוא האחראי, 21% מהציבור טוען כי האחראי הוא יעלון, 10% סבורים כי הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, ו-6% בלבד השיבו כי ראש אמ”ן כוכבי הוא האחראי למחדל.

29% מהמשתתפים לא הטילו אחריות על איש.

עוד עולה מהסקר: מחצית מהישראלים – 49%, חוששים שהדרג המדיני והצבאי אינם מוכנים לעימות הבא בעזה.

רק 32% מאמינים כי מדינת ישראל אכן מוכנה למערכה הבאה בדרום.

למרות הממצאים האלה, מתברר שלא רק שנתניהו נותר המנהיג המוביל לראשות הממשלה – אלא הפופולריות שלו אף עלתה: 31% חושבים כי ראש הממשלה הוא גם הראוי ביותר להנהיג את מדינת ישראל בעתיד. מדובר בעלייה של 8% מהסקר הקודם שערך הערוץ, לפני חודשיים.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, מתמקם במקום השני אחרי נתניהו, עם 17%. מדובר בירידה של 4% מהסקר הקודם.

שר החינוך נפתלי בנט זוכה לתמיכה של 8%, שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו”ר הקואליציה יצחק הרצוג  6%, והשר לשעבר יעלון עם חמישה אחוזים.

לא פחות מ-40% אמרו בסקר כי הדו”ח פוגע בעתידו של יעלון, ו-31% חושבים כך על בני גנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות