שפטל טוען: הפצ”ר סחט באיומים • צוות ההגנה שפרש: “לא נסחטנו”

הפרקליט של משפחת אזריה סיפר במסיבת עיתונאים כי שלושת הפרקליטים שהתפטרו מהתיק עשו זאת לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי התחייב שלא לערער - אם הם לא יעשו כן • הפרקליטים וצה"ל: "זה לא נכון" • צארלי אזריה: "מההתחלה הבנתי שתופרים לבן שלי תיק. אלחם עד הסוף"
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ז / 01.03.2017 19:43

צ’ארלי, אביו של החייל אלאור אזריה, אמר הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים כי בית הדין הצבאי טעה בהרשעת בנו. “כל האזרחים במדינה יודעים שאלאור חף מפשע, זה לא סוד”, אמר אזריה – והוסיף: “מההתחלה הבנתי שתופרים לבן שלי תיק”.

הוא ציין כי הוא מתכוון להילחם “עד הסוף – עד שחפותו של בני תצא לאור”.

אזריה ביקש להודות למי שמחזקים את ידיו בתקופה הקשה. “אני מודה לכל התומכים שלנו שזה 90% מהמדינה על החיזוק. זה לא משפט של אלאור אלא של כל חיילי צה”ל”.

עו”ד יורם שפטל – הפרקליט החדש שהגיש את הערעור על ההרשעה וגזר הדין –  האשים במהלך מסיבת העיתונאים, כי הצבא והפרקליט הצבאי הראשי ניסו לסחוט את משפחתו של אלאור אזריה, כדי שלא תגיש ערעור על גזר הדין.

“הפצ”ר התחייב שלא לערער על העונש אם אנחנו לא נערער. זו סחיטה”, אמר. “אנשי הממסד פעלו יחד עם כלבלבי התקשורת למנוע זאת, אבל לא הצליחו והערעור הוגש”ל.

הוא הוסיף: “מהרגע הראשון מסומן האשם, ואז כל החקירה מכוונת לנסות להפליל את הנחקר ולא להגיע לחקר האמת. אלאור היה קורבן של החקירה הזו”.

על הפרקליטים שפרשו מהתיק – עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר –  אמר:  “מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם, זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא: אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש”.

לדבריו, “זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפרקליט הצבאי הראשי – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם”.

לדבריו, “זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי”.

בתגובה לדברים יצא הערב צוות ההגנה הפורש נגד דבריו של עו”ד יורם שפטל: “המלצתנו לאלאור ולמשפחתו שלא לערער לא נבעה מ’סחיטה באיומים’ של הפרקליט הצבאי הראשי, אלא מהערכה כוללת פרקטית, של סיכויים מול סיכונים, כאשר לנגד עינינו עומד דבר אחר בלבד והוא טובתו של אלאור אזריה”, אמרו

עורכי הדין הוסיפו: “תמוהה מאוד בעינינו העובדה, שעו”ד שפטל אשר קיבל מאיתנו את מלוא הסיוע, כולל כתיבת מרבית הערעור עבורו, בחר לטעון כי ‘התעייפנו’ או כי ‘נחלשנו’. ההיפך הוא הנכון.

“משך שנה ליווינו את אלאור ואת משפחתו לילות כימים, תוך שלא חסכנו כל מאמץ לעשות הכל להצלחת ההליך המשפטי, ולא חששנו להתעמת עם גורמים בכירים ככל שיהיו כולל שופטי בית הדין, קצינים בכירים ובראשם הרמטכ”ל, תוך שלא חששנו גם לשלם מחיר אישי”.

בפרקליטות הצבאית הגיבו כי הם דוחים על הסף את דברי עורך הדין יורם שפטל. “אין כוונה להתייחס לתוכנה של פגישה שהתקיימה ביוזמת עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק ולהצעות שהועלו על ידם במסגרתה”, נאמר בהודעה. “הפרקליטות הצבאית ממשיכה לפעול באופן ענייני. ההחלטה האם להגיש ערעור טרם התקבלה, ותתקבל בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות