94 פעמים מחיאות כפיים: טראמפ סחף בנאום הראשון בפני הקונגרס

בנאום ראשון בפני שני חברי בית הנבחרים והסנאט גינה טראמפ את המתקפות האנטישמיות בארה"ב: "לגנות את הרוע בכל צורותיו" • הוא שב על מחויבותו לברית עם ישראל: "השבתי לקדמותה את הברית הבלתי ניתנת לשבירה"
נתן פרל
ג' אדר התשע"ז / 01.03.2017 09:46

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הופיע הלילה (רביעי), לראשונה מאז השבעתו, בפני חברי הסנאט ובית הנבחרים בוושינגטון – ונשא נאום מרשים וסוחף, שנקטע לא פחות מ-94 פעמים במחיאות כפיים של חברי הקונגרס והאורחים ביציע.

את נאומו פתח טראמפ בהתייחסות לאיומים נגד היהודים בארצות הברית. “האיומים האחרונים כלפי מרכזי הקהילה היהודיים והשחתת בתי הקברות היהודיים, כמו גם  תקרית הירי בקנזס בשבוע שעבר, מזכירים לנו שאנו אומה העומדת יחד בגינוי השנאה והרוע בכל צורותיהם”, אמר הנשיא.

הנשיא המשיך בנאומו להציג את הצעדים שביצע בחודש הראשון בתפקיד ואת תכניותיו להמשך כהונתו.

הוא הבטיח להתחיל בקרוב את בניית החומה בגבול מקסיקו ולהכריז מלחמה על קרטלי הסמים. בהתייחסו לאכיפת חוקי ההגירה, אמר טראמפ כי באמצעות האכיפה “נעלה משכורות, נסייע למובטלים, נחסוך מיליארדים ונהפוך את הקהילה שלנו לבטוחה יותר עבור כולם. אנחנו רוצים שכל האמריקנים יצליחו, אבל זה לא יכול לקרות בסביבה של כאוס ושל פורעי חוק”, הצהיר.

הנשיא הבטיח שארצות הברית תנקוט בצעדים כדי “להגן על עמנו מפני טרור איסלמי קיצוני”.

הנשיא הדגיש את המחויבות שלו להשמיד את ארגון דאעש, אותו כינה “רשת של פורעי חוק ששחטו מוסלמים ונוצרים וגברים ונשים וילדים בני כל הדתות וכל האמונות”.

הוא הכריז עוד: “הטלתי סנקציות חדשות על גופים התומכים בתכנית הטילים הבליסטית של איראן, וחיזקתי את הברית הבלתי ניתנת לשבירה עם מדינת ישראל”.

טראמפ הדגיש את החשיבות של אחדות בקרב האמריקנים ואמר: “על הדמוקרטים והרפובליקנים להתאחד למען טובת ארצנו ולמען טובתו של העם האמריקני. עלינו לבנות גשרים של שיתוף פעולה ואמון. אנחנו צריכים להתאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש נשיא בבית הלבן!
    01/03/2017 10:25
    פאני
  1. סוף-סוף לאחר שמונה שנים של יחסי-ציבור ואפס מעשה של אויבמה יש נשיא בארה”ב שיעשה ולא יברבר. שמו דונלד טראמפ. בהצלחה!!