בנט: אל לנו להיאבק בלקחים. בוגי: הדוח נפל שבי בידי פוליטיקאי

שר החינוך מגיב על דוח המבקר שאימת כי הוא זה שדחף להשמדת המנהרות: "נמנע פיגוע אסטרטגי רב-זירתי מעשרות מנהרות בו-זמנית. נעשו טעויות לא מעטות ויש לתקן" • יעלון: "הקבינט בצוק איתן היה הגרוע וחסר האחריות שהכרתי. קבינט שטחי, פוליטי ופופוליסטי, קבינט של הדלפות"
נחמן גור
ב' אדר התשע"ז / 28.02.2017 21:19

שר החינוך נפתלי בנט  הגיב הערב (שלישי) על דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן.

בנט, שהדוח שפרסם המבקר יוסף שפירא אימת באופן ברור את העובדה כי הוא היה זה שדחף להשמדת מנהרות הטרור של חמאס במהלך המבצע בעזה – אמר: ״הפעולה להשמדת המנהרות במבצע צוק איתן מנעה פיגוע אסטרטגי רב-זירתי מעשרות מנהרות בו-זמנית כנגד תושבי עוטף עזה ודרום הארץ. למשפחות השכולות חשוב לומר – נפילת בניכן לא היתה לשווא’.

הוא הוסיף – תוך שהוא עוקץ את נתניהו: ”אכן, נעשו טעויות לא מעטות ויש לתקן אותן. דו״ח המבקר מציג לנו מפת דרכים לתיקון ולשיפור עבודת הקבינט. אל לנו להיאבק בלקחים, אלא ליישם אותם באחריות ובנחישות״.

קודם לכן הדף השר לשעבר משה יעלון את הביקורת שנמתחת עליו בדוח, על העובדה שלא הביא לידיעת שרי הקבינט את חומרת איום המנהרות.

“דוח צוק איתן הפך לדוח פוליטי. זהו דוח הבוחן היבטים חלקיים של מערכה מורכבת. הוא מתעלם משיקולים רחבים, משום שנפל שבי בידי פוליטיקאים אינטרסנטים שהזינו את משרד המבקר במידע מגמתי, וזיהמו את תהליך בדיקתו”, אמר יעלון.

“הקבינט בצוק איתן היה הגרוע וחסר האחריות שהכרתי. זה היה קבינט שטחי, פוליטי ופופוליסטי, קבינט של הדלפות, של דיבור בשני קולות”.

לדבריו, “הדיונים היו פארסה אחת גדולה, שאלמלא נתניהו, הרמטכ”ל ואני, הייתה יכולה להסתיים באסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דו
    28/02/2017 21:43
    פאני
  1. ראש הממשלה ממנה שרים לתפקידים שונים ואחד התפקידים החשובים הינו השר הממונה על הגנת המדינה–דהיינו הצבא. תפקיד זה מחייב את השר להכנת הצבא למלחמה באויב מבחינת אימונים, נשק, מורל וכ”כ לתת תשובות לאיומים עתידיים כגון המנהרות מעזה. יעלון שהיה השר בתקופת צוק איתן לא צפה את איום המנהרות, שלח חיילים בקופסת סרדינים לקרב שברובם נהרגו ועד היום שניים לא הוחזרו, לא דיווח לממונה עליו דיווחי-אמת–וכעת מנסה להאשים אחרים בכישלונותיו. בכל מדינה נורמלית מעמידים אדם כזה לחקירה ולדין וכך צריך לנהוג גם אצלנו עם ביזיונר כמוהו!!