טעם רע: מי רוצה לקנות שרשרת ותליון בעיצוב של הטלאי הצהוב?

חנות אינטרנטית מציעה תליוני זהב בעיצוב מקורי של טלאי צהוב המוכר מימי השואה • גולשים: "זה מזעזע! זה סמל שנאצים המציאו עבור היהודים!" • החברה: "אנחנו רוצים שיזכרו את ההיסטוריה היהודית על ידי תכשיט מזהב שנשמר לשנים רבות"
קובי פינדרוס
ב' אדר התשע"ז / 28.02.2017 17:50

לא למדו את הלקח?

חנות אינטרנטית בשם YNJEWLRY התחילה לייצר תליונים בעיצוב של טלאי צהוב –  המוכר מימי שלטון הנאצים, בהם נדרשו היהודים לענדו כסימון יהודי משפיל.

מחיר התליונים הנושאים את המילים ‘ג’וד’, ו’לעולם לא עוד’, הינו 2,600 שקלים לתליון, והם מיוצרים מזהב 14 קראט בשילוב אמייל שחור.

באתר נכתב לצד תמונות התליונים: “… אנחנו חיים בארץ ישראל… וכיום אין מקום במדינתנו לצוררים ואנטישמיות. לכן אנחנו היחידים שיכולים לתקן ולמחוק את המעוות שגזרו עלינו…. החלטנו לייצר תכשיט מיוחד במינו,מגן דוד jude.להזדהות עם יהודים בישראל ובעולם כולו… ורצינו שכולם ידעו ‘שלעולם לא עוד’ נסומן ונושפל על ידי איש מאחר שאנחנו עם חופשי במדינתנו ישראל…”

התמונות של התכשיטים המוזרים עוררו סערה, ותגובות הגולשים לא איחרו להגיע.

“איזה יופי!! היהודים הראשונים שהצליחו לקבל כסף מהשואה!” כתבה טל אורן.

“כמה טעם רע. אין שום דבר שלא תנצלו כדי לעשות ממנו כסף?” שאל רועי מאירוביץ. “זה מזעזע! זה סמל שנאצים המציאו עבור היהודים! זה סמל להשפלה!” כתבה שרה שטרנבורג וקרנית מנדל סינק סיכמה: “יש לכם את זה בצהוב מת?”

יחיאל פירון, מנהל השיווק של החנות הגיב לטענות שהועלו באתר ‘מאקו’ – ואמר: “זהו אינו טלאי צהוב, טלאי זה חתיכת בד, ופה מדובר על שרשרת שמגיעה בעוד צבעים כמו כסף וזהב ורוד”.

החברה מסרה בתגובה: “אין לנו כוונה לפגוע באיש ולא לגרום נזק. אנחנו רוצים שיזכרו את ההיסטוריה היהודית על ידי תכשיט מזהב שנשמר לשנים רבות ולדורות הבאים. התכשיט מיועד לכל היהודים בארץ ובעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש לי מה לומר, כנסו!
    01/03/2017 12:12
    עליזוש
  1. אכן רעיון גאוני ואני ממליצה לכל אשכנזי או צאצא של אשכנזי לקנות ו…. לענוד את השרשרת הנ”ל כדי להזכיר לכל העולם שאי מי מהדורות הקודמים של עונד השרשרת היה בשואה או אם התמזל מזלו ניצל ממנה ואז קודם כל ירחמו עליו דבר שני אולי יתרמו לו ודבר שלישי ירצו מאוד להנשא לו כיוון שבטח יש איזו שהיא ירושה שצריך לקבל ואשכנזים מתים על כסף!!!!!!!!!!!!!!!!! יאאלה קדימה אשכנזים להסתער על החנויות ולקנות עד בלי די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!