‘לחנוק’ החרדים? • תושבים לברקת: נדהמנו. להפסיק עבודת המנכ”ל?

תושבים בשכונת קרית יובל ארגנו עצומה לראש העיר ניר ברקת בדרישה ש"יחזיר את יחיאל לוי לתפקידו כמנכ"ל המנהל" • כותבים: "הוא לקח אחריות והביע חרטה עמוקה. אנו מרגישים שנעשה כאן עוול" • למרות שהעצומה פורסמה במקום ציבורי - איש לא חתם עליה
אריה ריבקינד
ב' אדר התשע"ז / 27.02.2017 23:35

שלושה ימים לאחר הסערה הפוליטית שפרצה בגין הדברים שפורסמו בהקלטה ששודרה בגלי צה”ל – בה תועד יחיאל לוי, מנכ”ל מינהל קהילתי ‘יובלים’ בקריית יובל מדבר כיצד הוא מיישם את השיטה “לחנוק” את החרדים “כדי שיעזבו את השכונה”, שיגר לוי הודעת התפטרות.

אלא שלמרות התפטרותו, יש מי שמנסה לגלגל את הגלגל לאחור ומבקש להחזיר את לוי לתפקידו.

בעצומה שפורסמה במקום ציבורי בשכונה הירושלמית, ומיועדת לראש עיריית ירושלים ניר ברקת – נכתב:

“אנו פונים אליך בשם תושבי מנהל קהילתי יובלים להחזיר את יחיאל לוי לתפקידו כמנכ”ל המנהל.

בתחילת השבוע הגיעה כתבת גלי צה”ל לראיין את מר יחיאל לוי והקליטה את השיחה ללא ידיעתו. מתוך הראיון פורסם קטע קצר, מתוכו משתמעות אמירות שאינן מייצגות את הלך הרוח של מר יחיאל לוי, דברים שעליהם י.

הדברים ששודרו בהקלטה הוצאו מהקשרם והפרשנות שניתנה להם עומדת בסתירה מוחלטת לגישה הסובלנית והמקבלת שלו.

במכתב ההתנצלות אותו פרסם במידית כתב: ‘ברצוני להביע צער וחרטה עמוקה על האופן בו התבטאתי…למדתי על בשרי שחיים ומוות בידי הלשון אך אני מאמין באמונה עמוקה בדבריו של ר’ ישראל מסלנט, כל עוד הנר דולק אפשר לתקן וברצוני ללא צל של ספק לפעול לתיקון הדברים’.

יחיאל מנהל את המינהל הקהילתי בארבע השנים האחרונות ובהן הוא מתמודד בזירה מורכבת ופועל רבות לגישור בין המגזרים השונים ביובלים במקצועיות, במסירות וביושר.

בסבלנות וברגישות הוא דואג לתת מקום ומענה לכל תושב באשר הוא, לכבד את הדעות השונות בשכונה ולתת מקום לצרכים הייחודיים של האוכלוסיות השונות.

כתושבי השכונה, קיבלנו בתדהמה את בקשתך להפסיק את עבודתו של יחיאל לאחר שנים רבות של עשייה חברתית ותרומה גדולה לקהילת יובלים.

לאור היכרותנו עם האיש, פועלו וערכיו, הפסקת עבודתו תפגע באופן ישיר וחמור בתושבי יובלים וביניהם אוכלוסיות מוחלשות.

אנו מרגישים שנעשה כאן עוול ומבקשים ממך להחזיר את יחיאל לוי לעבודתו ולאפשר לו לעשות את תפקידו בצורה טובה כפי שעשה עד כה”.

גורם חרדי בשכונה אומר לחרדים10: “העצומה פורסמה כבר לפני כמה ימים במקום ציבורי – אבל אף אחד לא חותם”.

יובלים, קרית יובל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות