חוק הדואר של מקלב סוף-סוף עבר: כעת תדעו מי זה ששלח דואר רשום

חוק הדואר אושר בכנסת לפי החוק החדש חובה לציין את השם של שולח דואר רשום או חבילה, כדי לאפשר לאזרח להחליט אם הוא מעוניין לקבל את המשלוח • את החוק יזמו מקלב וגפני, יחד עם הד"ר נחמן שי מהמחנה הציוני
אריה ריבקינד
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 20:47

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 19 תומכים וללא מתנגדים או נמנעים את חוק הדואר, שיזמו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני, מיהדות התורה, יחד עם הד”ר נחמן שי מהמחנה הציוני.

עד היום יכול היה הנמען לגלות את זהות השולח רק עם קבלת הדואר בסניף הדואר. אלא שאי ציון שמו של השולח על הודעה בדבר דואר רשום, גרם לטרחה ולבזבוז זמן של הנמענים – שכן, פעמים רבות לאחר המתנה ממושכת גילה הנמען כי מדובר בחבילה מיותרת.

החוק החדש נועד להגביר את השקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולקבל את הדואר הרשום.

יוזם החוק ח”כ אורי מקלב אמר עם אישור החוק: “זוהי עוד הצעת חוק חברתית אשר במהותה עוסקת במניעת טרטור מיותר שאין כל צורך בו. אנו מתקנים עוול של שנים בנושא זה, כדי שהנמען יוכל לשקול את צעדיו בנוגע לאיסוף דבר הדואר, מן הראוי שתעמוד לו הזכות לדעת מי שלח לו את דבר הדואר והוא יחליט האם הוא יאסוף את דבר הדואר אם לאו. מה שקורה הוא שאנשים מקבלים הודעה על דבר דואר, עומדים שעה ארוכה בתור ולבסוף מקבלים מכתב שכלל הוא לא חפץ בו”.

הצעת חוק זו באה אף לתקן את הפרצה הקיימת ב”חוק הספאם” שאוסר על הפצת דבר פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, פקס, הודעה אלקטרונית וכד’, אך לא באמצעות דואר רשום. שכן אם דברי הפרסומת לא ייאספו מבית הדואר לאחר שהנמענים ראו כי דבר הדואר הרשום נשלח מגורם פרסומי, החברות המפרסמות יפסיקו לשלוח דברי פרסומת בדרך זו.

 בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “החסרת פרטים אלה מונעת מן הנמען לדעת מי השולח ומהי מידת הדחיפות לקבלת דבר הדואר, שכן איסוף דבר הדואר מצריך הגעה לבית דואר. לכן, מוצע לחייב את בעל הרישיון לפרט בהודעה בדבר משלוח דבר דואר רשום בארץ גם את שמו ומענו של השולח”.

 ח”כ נחמן שי אמר לאחר אישור החוק: “היום גאלנו סוף סוף את הציבור הישראלי מהחידה הגדולה. אין סיבה שנגיע לסניף בלי לדעת מה אנחנו הולכים לקבל”.

לדבריו, “מדובר בזכות אזרחית בסיסית והגיע הזמן שתקבל מענה. עדיף מאוחר מאשר אף פעם. זהו חוק חשוב והכרחי מאין כמותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה זה יעזור אם דואר רשום עם אישור מסירה נעלם בדואר ישראל
    08/03/2018 05:31
    דני
  1. פשוט נעלם