נתניהו: “בניגוד למבקר המדינה – אני מגבה את המערכת הצבאית”

ראש הממשלה תקף בישיבת הליכוד בכנסת את המבקר, לקראת הפרסום מחר של פרק הקבינט בדוח על 'צוק איתן' • "אף קבינט בתולדות המדינה לא עודכן יותר, בניגוד לדו"ח המבקר אני מגבה את מפקדי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון. לוחמי צה"ל נלחמו בחירוף נפש ועם ישראל גאה בהם"
אריה ריבקינד
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 16:33

ראש הממשלה נתניהו פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בהתייחסות לביקוריו המדיניים בסינגפור ובאוסטרליה.

“פגשתי אהדה גדולה מאוד למדינת ישראל, לפעמים הערצה. אהדה אצל מנהיגים ואהדה אצל אזרחים. הביקורים הללו מחזקים מאוד את מעמדה של ישראל בעולם”, אמר נתניהו.

“ישראל היא כוח עולמי עולה. היא בקשר איתן עם כל המעצמות הגדולות בעולם. מדינת ישראל היא מדינה מחוזרת שרבים רוצים לכרות אתה בריתות והסכמים”.

נתניהו הדגיש: “זה קורה כי אנחנו עומדים איתן על הזכויות של עם ישראל. את הבריתות וההסכמים עושים עם החזק ולא עם החלש. מדינת ישראל היא מדינה חזקה צבאית, טכנולוגית, כלכלית”.

ראש הממשלה התייחס גם לדו”ח המבקר הצפוי להתפרסם מחר ודחה את המסקנות: “אף קבינט בתולדות המדינה לא עודכן יותר, בניגוד לדו”ח המבקר אני מגבה את מפקדי צה”ל, השב”כ ומערכת הביטחון. לוחמי צה”ל נלחמו בחירוף נפש ועם ישראל גאה בהם”.

הוא הוסיף: “לא נקבל טפטופים ונגיב על כל ירי. כך עשינו היום וכך נעשה גם בהמשך”.

עד כניסתו של ראש הממשלה, באיחור כמובן, העבירו הליכודניקים את הזמן בשירת “משנכנס אדר”:

גם יו”ר כולנו, השר משה כחלון, התייחס אחר הצהריים בישיבת סיעתו לפרסום מסקנות דו”ח צוק איתן מחר.

“אני אמנם לא הייתי חבר בקבינט בזמן צוק איתן, אבל אני יודע שביקורת והפקת לקחים הם דבר חשוב. הסקת מסקנות ותחקיר הם קריטיים בכל מבצע – בטח במבצע בסדר גודל של צוק איתן”.

הוא הוסיף: “כשם שאני תומך בביקורת אני סולד מהדלפות מהקבינט. הדלפות מהקבינט חד משמעית מסכנות את חיי החיילים. אסור לנו כשרים בקבינט היום ובעבר להשתמש בדו”חות האלה ככלי ניגוח פוליטי”, הצהיר כחלון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות