אורח בכנסת לח”כ עליזה לביא: הבאת איתך פלסטר לסתום פיות?

במהלך דיון בוועדת חוץ ובטחון על תופעת ההטרדות בצה"ל, זעמה ח"כ עליזה לביא על שניתנה זכות דיבור לאבנר פורת מ'חותם' • הסיבה: סרטון שהפיק הארגון כנגד גיוס בנות דתיות לצה"ל • פורת לא נשאר חייב: "שוב הוכח שאבירות חופש הביטוי מנסות לסתום את הפה למי שחושב אחרת"
אריה ריבקינד
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 13:05

עימות מילולי התרחש הבוקר (שני) בוועדת חוץ וביטחון בין חברת הכנסת עליזה לביא מיש עתיד וח”כיות נוספות, לבין ראש מחלקת חקיקה בארגון חותם – אבנר פורת.

לקראת סוף הדיון, שעסק בבעיית ההטרדות  בצה”ל, קיבל פורת את רשות הדיבור מיו”ר הוועדה ח”כ אבי דיכטר. אלא שאז התקוממו מספר חברות כנסת ובראשן לביא, שדרשה למנוע מפורת לדבר, וזאת בשל זעמה על סרטון שהוציא לאחרונה ארגון חותם כנגד גיוס בנות דתיות לצה”ל.

לביא החלה לצעוק על פורת ולדרוש כי לא ידבר בוועדה.

פורת עצמו לא נשאר חייב ושאל את ח”כ לביא האם הביאה עמה פלסטר בכדי לסתום לו את הפה.

יו”ר הוועדה עצר את העימות ואפשר לפורת להציג את עמדתו בפני חברי הוועדה.

 הדברים מצטרפים לדרישה של ח”כ לביא, שהתפרסמה אתמול, לפיה על צה”ל למנוע מרבני ארגון חותם להופיע בפני חיילים בשל אותו סרטון.

אבנר פורת אמר לאחר הדיון: “שוב הוכח שאבירות חופש הביטוי מנסות לסתום את הפה למי שחושב אחרת מהן”.

 בתוך כך, בוועדה הוצג נתון המלמד על עלייה של כ-20% בדיווחים על הטרדות בצה”ל. במהלך הדיון התברר כי ח”כ עליזה לביא, מירב בן ארי ושרן השכל, שזימנו את הדיון, לא הצליחו להעלות את הנושא בוועדה לקידום האשה, המחוייבת לדון בנושא מדי שנה, וזאת לדבריהן בשל זהותה של יו”ר הוועדה ועמדותיה.

 במהלך הדיון דווח על עלייה חדה בדיווחים ונידונה השאלה האם הדבר מלמד על עלייה באירועים או על עלייה במודעות ובדיווחים בצה”ל.

 אבנר פורת מארגון חותם תלה את הנתון בהגברת העירוב בין גברים לנשים בצה”ל.

“דובר פה על מניעה מוקדמת, אך בצה”ל מתבצע בשנים האחרונות ניסוי אנושי”, אמר פורת. “אם דוחפים קדימה עוד ועוד את מגמת עירוב המינים בצה”ל, אם בבה”ד 1 למשל צוערים מתלוננים על כניסת צוערות למגוריהם בניגוד לפקודות ואי אכיפה של התופעה, שזה ודאי לא אקלים יחידתי מכבד שעליו דיברה היוהל”ם, אם ברחבי מחנות צה”ל מבטלים את השירותים המגדריים ומקימים שירותים משותפים, שזה ודאי לא אקלים יחידתי מכבד, מה הפלא על התופעה המדאיגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות