17 תינוקות בפגייה של בית החולים ‘איכלוב’ בת”א נדבקו בחיידק מעיים

תינוקת שהועברה בימים האחרונים מאיכלוב לבית החולים שניידר בפתח תקווה נבדקה - ואז התברר: היא נשאית החיידק VRE • באיכלוב מיהרו לבדוק את התינוקות המאושפזים בפגייה וגילו: 17 מהם נדבקו בחיידק • חלק מהפגים שוחררו כבר לביתם
תמי גיל
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 11:03

17 תינוקות שאושפזו בפגייה של בית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בימים האחרונים בחיידק המעיים VRE. על אף שאובחנו כנשאים של החיידק, לא התפרצה מחלה בגופם, והם בודדו משאר התינוקות במחלקה.

לפי דיווח באתר וואלה, בשבוע שעבר הועברה תינוקת מהפגייה בבית החולים איכילוב לבית החולים שניידר שבפתח תקווה, זאת לצורך ניתוח לב.

בבית החולים שניידר נבדקה הפגה עם קבלתה, והתברר כי היא נשאית החיידק VRE.

בעקבות כך נמסרה הודעה לבית החולים איכילוב, שם נבדקו כלל התינוקות המאושפזים בפגייה – והתברר כי 17 תינוקות נושאים את החיידק.

התינוקת המאושפזת בבית החולים שניידר נותרה באשפוז והועברה לאזור מבודד, כפי שנהלי הזהירות במקרים אלו מחייבים.

בבית החולים איכילוב הבהירו הבוקר כי מתוך 17 התינוקות הנשאים, ארבעה כבר שוחררו לביתם ובהמשך היום ישוחררו פגים נוספים.

מדובר בנשאות שכיחה של החיידק, ללא תסמינים וללא צורך בטיפול מיוחד. עוד נמסר כי בסקירות שמבצע בית החולים לא אותר עד כה חיידק מסוג VRE, וכי בית החולים בודק אחר הימצאותו על אף שהנחיות משרד הבריאות אינן מחייבות זאת בשל היותו לא אלים ובעל סבירות נמוכה להתפרצות.

מהיחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות נמסר: “ליחידה דווח על התפשטות חיידק עמיד מסוג VRE בפגייה באיכילוב. האירוע התגלה בעקבות העברת פג מאיכילוב לשניידר, שבו בסיקור קבלה התגלתה הנשאות. בעקבות הגילוי בשניידר, כל הפגים באיכילוב נסקרו ו-17 נמצאו נשאי החיידק. מדובר בנשאות א-סימפטומטית ולא בתחלואה זיהומית. בפגייה באיכילוב ננקטו צעדי מניעת התפשטות. היחידה הארצית למניעת זיהומים פתחה בחקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות