11 שנות מאסר לתושב קרית אתא שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי

שלמה פינטו, תושב קרית אתא, דקר עובד יהודי בן 22 ב'שופרסל דיל' בקרית אתא - לאחר שרצה לבצע 'פיגוע נקמה' וחשב שהוא ערבי • צפו בפיגוע
חיים טוויל
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 10:20

שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה גזרו הבוקר (שני) עונש של 11 שנות מאסר בפועל על שלמה חיים פינטו, תושב העיר קרית אתא, שהורשע בניסיון לרצח ועבירה של החזקת סכין ממניע גזעני.

על פי הכרעת הדין, החליט פינטו, בן 33 ואב לשלושה, בחודש אוקטובר 2015 לבצע ‘פיגוע נקמה’ בערבים, על רקע גל הטרור הערבי שהחל באותו חודש.

פינטו הצטייד בסכין יפנית ופטיש ויצא לחפש ערבים.

תחילה עקב אחרי אדם שחשד בו כי הוא ערבי סמוך לסניף בנק, ולאחר מכן נכנס לסניף של רשת ‘שופרסל דיל’, כאשר הסכין היפנית בכיס מכנסיו.

פינטו הבחין באורי רזקן, צעיר יהודי כבן 22, שעבד באותה השעה בסופר בסידור מוצרים. לאחר שבחן את מראהו, החליט כי הוא ממוצא ערבי והחליט לדקור אותו בכוונה לגרום למותו.

פינטו הגיח מאחוריו והחל דוקר אותו באמצעות הסכין מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף בכוונה לגרום למותו. רזקן נמלט ופינטו החל לרדוף אחריו כאשר הסכין בידו.

בעקבות אירוע ניסיון הרצח נגרמו לרזקן פגיעות בחזה, בריאות, בגב, באגן ובכליה הימנית.

בגזר הדין נכתב כי המעשה שביצע פינטו “חמור עד מאוד”. עוד נכתב: “הנאשם פעל מתוך רגש של נקם ומניע אידיאולוגי, ומתוך רצון לעורר את העם לפעול כמותו, כדבריו, כאשר מטרתו היחידה היא לפגוע בקורבן ממוצא ערבי ולהביא למותו”.

בנוסף ל-11 שנות המאסר בפועל, נגזרו על פינטו 18 חודשי מאסר על תנאי. הוא גם חויב לשלם פיצוי בסך 50 אלף ש”ח לצעיר היהודי בו פגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות