ומי זכתה במקום הראשון בתחרות “החברה הגרועה בעולם”? אל-על

קובי פינדרוס
|
א' אדר התשע"ז / 27.02.2017 00:18
הסכסוכים הבלתי פוסקים בין הנהלת החברה לטייסים מניבים פירות באושים: חברת ‘בלומברג’ דירגה את עשרת חברות התעופה הגרועות בעולם כאשר במקום הראשון והלא מכובד ניצבת בגאון ‘אל-על’ הישראלית

עיתוני הכלכלה – ולא רק הם – עסקו בשבועות האחרונים רבות בסכסוך שבין הנהלה חברת אל על והטייסים, אולם דומה כי גם הם לא שיערו עד כמה תצנח תדמיתם בעיני הלקוחות, שלא ממהרים לשכוח את הסבל.

אתר Bizportal מדווח כי סוכנות בלומברג’ דירגה בתחילת ינואר – תחת הכותרת: “קחו בחשבון את הרשימה הזו לפני שאתם בוחרים טיסה” – את עשרת החברות הטובות והגרועות ברחבי העולם לשנת 2016, וזאת בהתבסס על הסבירות לעיכוב הטיסה מצד חברת התעופה.

מבין עשר החברות הגרועות בעולם, תמצאו את חברת התעופה הישראלית אל על – מדורגת לא פחות מאשר במקום הראשון המפוקפק, כשהיא ‘משאירה אבק’ לאיסלנדאייר שדורגה שניייה, ולאייר אינדיאה – חברת תעופה של עולם שלישי שדורגה שלישית.

ומי במקום הראשון בחברות הטובות?

בטבלת עשרת חברות התעופה הטובות זכתה החברה ההולנדית KLM עם סבירות של 11.47% בלבד לאיחור הטיסה, אחריה חברת התעופה הלאומית של ספרד, Iberia, עם 11.82%, וחברת התעופה היפנית, JAL, עם סבירות של 12.2% לאיחור הטיסה.

לפי בלומברג, הסיכוי לאיחור טיסה בחברת אל על עומד על 56%. את האחוזים הגבוהים יש לייחס כפי הנראה למאבק ההנהלה והטייסים שהביא במהלכו לעיכובים וביטולים של לא מעט טיסות ליעדים מרכזיים בעולם.

יצויין, כי מאז שיצאהדירוג, הסכסוך בין ההנהלה לטייסים בא לסיומו, לפחות לעת עתה.