היועץ המשפטי הכריע: כך תיאבק המדינה בתוקפי החיילים החרדים

היועץ המשפטי דן בתופעת ההסתה נגד חיילים חרדים - וקבע כי יוקם צוות מיוחד ל"אכיפה משולבת", לצד מענה מהיר במישור הפלילי • יפעל נגד עסקים ומוסדות המעורבים באופן שיטתי בהפצת התוכן המשמיץ והמסית • המטה החרדי בליכוד: "ראויה לכל שבח עמידתו האיתנה של היועץ מול עסקנים סקטוריאליים"
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ז / 26.02.2017 14:40

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, קיים הבוקר (ראשון)דיון בלשכתו, לבקשת סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, על המאבק בתופעת ההתנכלות לחיילים חרדים וההסתה נגדם, וכלפי מי שעוסק בגיוסם.

במסגרת תופעה זו, נכללים בין היתר מקרים של פרסומים מסיתים, הטרדות טלפוניות, פרסום פרטים אישיים ותמונות של חיילים חרדים, פרסום מודעות מכפישות נגדם, ובמספר מקרים נרשמו גם תקיפות אלימות.

בדיון השתתפו סגן שר הביטחון, היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, הפרקליט הצבאי הראשי, נציגי משטרת ישראל, נציגי פרקליטות המדינה, וגורמי מערך הייעוץ המשפטי לממשלה.

בדיון נשמעו סקירות מטעם הגורמים השונים לגבי הפעולות הננקטות על-ידם, וכן נדונו צעדים אפשריים נוספים להגברת יעילות המאבק בתופעה.

היועץ המשפטי לממשלה קבע בסיכום הדיון, כי קיימת חשיבות ציבורית למאבק משולב ונחוש בתופעה החמורה, אשר נועדה להטיל אימה על המתגייסים לצה”ל.

לעניין זה נקבע כבר בעבר כי יש להציב בסדר עדיפות גבוה את הטיפול באיומים והתנכלויות לבני כל הדתות, הנעשים על רקע היותם חיילים.

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי יש לתת מענה מהיר ואפקטיבי לתלונות של חיילים חרדים הנוגעות להתנכלות ופגיעה בהם בשל גיוסם לצה”ל או פגיעה בגורמים העוסקים בגיוס חרדים לצה”ל, לרבות תעדוף הטיפול בתיקים אלה על ידי המשטרה והפרקליטות.

נוסף על כך, יש לקדם שימוש בכלים נוספים, פרט לאמצעים הפליליים הקיימים, תוך שילוב של צעדים מהתחום המנהלי, האכיפה הכלכלית, וכלים אזרחיים נוספים.

כלים אלה יופנו גם נגד מחוללי התופעה, לרבות עסקים ומוסדות המעורבים באופן שיטתי בהפצת התוכן המשמיץ והמסית.

בתום הדיון הוחלט כי יוקם בקרוב צוות מיוחד אשר יהיה אחראי על התיאום בין הגורמים השונים הרלוונטיים לעניין, על מנת לשפר את האכיפה המשולבת בתחום באמצעות ‘שולחנות עגולים’, ותוך שילוב כלל הגורמים הרלוונטיים.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שביוזמתו התקיים הדיון, אמר: “היום עלינו מדרגה בטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים. אני שמח שהיועמ”ש מנדנבליט וגורמי האכיפה הרלוונטיים הבינו את חומרת ההסתה שקיימת ושצריך לשנות דיסקט בטיפול בה. ההוראה להפעיל כלים מנהליים, כלכליים ואזרחיים היא הבשורה האמתית, שתביא בהדרגה למיגורה של ההסתה”.

מ’המטה החרדי בליכוד’ נמסר: “לאחר שנים ארוכות בהן הפרקליטות לא עשתה דבר כדי לעצור את האלימות וההסתה נגד החיילים החרדים, הורה לה היום היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לשתף פעולה באופן מלא עם הצוות המיוחד בנושא שהוקם בהחלטת ועדת חוץ וביטחון, בדיון שיזם המטה החרדי בליכוד.

“ראויה לכל שבח עמידתו האיתנה של היועץ המשפטי לממשלה מול אותם עסקנים סקטוריאליים שהפעילו את כל השפעתם כדי שתתקבל החלטה אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    26/02/2017 23:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. “אנחנו מחויבים לזעוק” הליצנים האלו מייצגים קבוצה גדלה – הם גועל נפש ממש. מתי יפטרו אותנו מעונשםשלהם? ע”פ תורתינו לא הבנים יתגייסו ולא הבנות… חשוב שהליצנים יידע שחז”ל אומרים תזהרו בכבוד חכמים “עקיצתם כעקיצת עקרב ” צה”ל צריך להבין שאנשי התורה הם אנשים שממשיכים את מסורת ישראל סבא והם ימשיכו גם לדורות הבאים. אנחנו מצפים שכבוד התורה יחזור.

    אנחנו צריכים לחזור ולהדגיש כי אנחנו מנהלים את דרכנו על פי התורה, והדרכת התורה לא נקבעת על ידי הרמטכ”ל וחבריו ויועציו של המן ופרעה וכו’ , ולא על ידי מורים ומורות במדרשות, או במקומות שלילים כאלה, אלא רק על ידי גדולי ישראל. רבותינו הגאונים – גדולי ישראל מכל החוגים, מקיר לקיר פסקו שהדרך הנכונה שאסור לבת בישראל ללכת לצבא השמד. זה הדבר המשמעותי. אפילו הידיעה המזעזעת ש40% מהבנות מתקלקלות בצבא בזנות וכו’ , משנית בשאלה מה התורה מדריכה אותנו. התורה מדריכה אותנו בצורה ברורה לא להתגייס לצבא. אנחנו אנשי תורה ואמונה באלוקים, צועדים והולכים אך ורק בדרכה של תורה הקדושה.

    הראשל”צ פעם הזכיר כי ‘החזון איש’ “נלחם על גיוס בנות, שלא יהיה גיוס בנות, מי יודע אם לא נפטר מצער מהמלחמה הזו, הוא נפטר מצער שהיה לו על המלחמה על גיוס בנות”. לדבריו כך גם אביו מרן – הגר”ע יוסף זצ”ל – נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבה. “מרן היה לו צער שרוצים לקחת את בחורי הישיבות, מרוב הצער הזה, מי יודע, כמו שהחזון איש נפטר מגיוס בנות, הרב לקח את זה ככה ללב, מי יודע אם לא בשביל זה גם כן נפטר” וזה דברי אלוקים חיים!

    הראשל”צ חזר על הפסיקה כי אין לבנות לשרת בצבא ואף לא לעשות שירות לאומי. “דעתם של כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם, שלבנות אסור להתגייס לצבא. לא רק צבא, גם לשירות לאומי אסור. בדבר הזה לצערנו יש קצת רפיון בדבר הזה. זה שיבוש ההשקפה, שיבוש הדעות. צריך לומר בצורה ברורה: ויגבה ליבו בדרכי ד’. אסור להן ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי. אומרים שיש טייסות. אז מה? זה דרך התורה? זה לא דרך התורה”. איזה רב!! ירבו כמוך בישראל.

    “כי ד’ אלוקיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת איביך לפניך,
    והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך”.

    אבל בצהל יש זנות ר”ל וזה לא קדוש.