הבית הלבן מנע מכתבי ה-CNN ו’ניו יורק טיימס’ להיכנס לתדרוך עיתונאי

נשארו בחוץ: הבית הלבן כינס תדרוך לעיתונאים, אבל לא התיר לנציגים מרשת הטלוויזיה CNN, ה'ניו יורק טיימס', 'לוס אנג'לס טיימס' ו'פוליטיקו' להיכנס • ביום שישי תקף טראמפ את התקשורת בארה"ב - אך הבהיר כי אינו נגד התקשורת כולה, אלא רק נגד "התקשורת של החדשות המזויפות"
נתן פרל
כ"ט שבט התשע"ז / 25.02.2017 19:57

טראמפ נגד החדשות המזויפות: עיתונאים של רשת הטלויזיה CNN, ה’ניו יורק טיימס’, ‘לוס אנג’לס טיימס’ ואתר ‘פוליטיקו’ לא הורשו להיכנס לתדרוך לא מצולם לעיתונאים בבית הלבן בערב שבת – ונאלצו להישאר בחוץ.

לעומתם, נציגים מארבע רשתות הטלוויזיה NBC, ABC, CBS ו’פוקס ניוז’ הורשו להיכנס, כמו גם מספר נציגי כלי תקשורת שמרנים, כמו ‘ברייטברט’, ה’וושינגטון טיימס’ ורשת החדשות ‘וואן אמריקה ניוז’.

בהצהרה קצרה שהודיעה על האירוע אמרה דוברת הממשל שרה סנדרס, כי הבית הלבן “ארגן את התדרוך כדי שכולם יוכלו להיות מיוצגים ולקבל עדכון”.

במחאה, נציגי סוכנות הידיעות ‘אי-פי’ ומגזין ‘טיים’ החרימו את התדרוך ונשארו מחוץ לחדר.

ברשת CNN הגיבו: “זהו מהלך לא מקובל של ממשל טראמפ. מסתבר שכך הם מגיבים כשאתה מדווח על עובדות שאינן מוצאות חן בעיניהם”.

התדרוך שאליו לא הורשו הנציגים להיכנס אמור להיות אירוע רשמי פחות ממסיבות עיתונאים בפורמט של שאלות ותשובות, הנערכות לעתים קרובות בבית הלבן, והוא אורגן בידי דובר הבית הלבן שון ספייסר.

ביום שישי תקף טראמפ את כלי התקשורת בארה”ב: “לא צריך להרשות לעיתונאים להשתמש במקור אלא אם כן הם מציינים את שמו”. עם זאת הוא הבהיר כי אינו נגד התקשורת כולה, אלא רק נגד “התקשורת של החדשות המזויפות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות