המועצה לזכויות אדם: “מודאגים מהעונש הקל” • לפיד: שונאי יהודים

המועצה גינתה בתקיפות את ההחלטה לגזור שנת מאסר וחצי על החייל: ''מוטרדת קשות מהעונש הקל" • השר אביגדור ליברמן: "מועצה לשנאת ישראל" • השר ישראל כץ: "את טבח האזרחים והוצאה להורג בעינויים של אסירים בסוריה לא גינו. פשוט מכוער"
יוני גרין
כ"ח שבט התשע"ז / 24.02.2017 15:37

מועצת האו”ם לזכויות אדם גינתה היום (שישי) בחריפות את “העונש הקל” שנגזר על החייל היורה מחברון אלאור אזריה.

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה גזר ביום שלישי שנת מאסר וחצי על אזריה.

בהודעה של הנציבות נאמר  כי היא ”מוטרדת קשות מהעונש הקל שניתן לחייל הישראלי” שהורשע  על מה שנראה כמו “הוצאה להורג ללא משפט”.

“מקרה זה מסכן את האמון במערכת המשפט ומחזק את תרבות הטיוח”, אמרה הדוברת רבינה שמדסאני במהלך מסיבת עיתונאים בז’נבה. לדבריה, העונש שהוטל על אזריה הוא “בלתי מתקבל”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לגינוי: “שוב הוכח שבסרגל המוסר המעוות של המועצה לזכויות אדם, כדור אחד שירה אזריה במחבל, חמור יותר ממיליוני כדורים שרוצחים חפים מפשע בסוריה, בלוב, בעיראק ובתימן. כרגיל, מדובר במועצה לשנאת ישראל ולא במועצה לזכויות אדם”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב בציניות: “כן. בין 500,0000 נרצחי אסד, לבין ערופי דעאש ותלויי איראן, זו באמת הבעיה המרכזית במזרח התיכון”.

שר התחבורה ישראל כץ צייץ בטוויטר: “נציבות זכויות האדם של האו”ם מוטרדים מהעונש הקל שנגזר על אזריה, את טבח האזרחים והוצאה להורג בעינויים של אסירים בסוריה לא גינו. פשוט מכוער”.

וחבר הכנסת יאיר לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו:  יש רק מדינה אחת בכל המזרח התיכון שבה יכול חייל להישלח לכלא על כך שהרג אויב פצוע. רק מדינה אחת עם שלטון חוק. רק מדינה אחת שבה משפט כזה יכול היה להתנהל בכלל.

“אבל מועצת זכויות הטרוריסטים מודאגת דווקא מאתנו”, כתב לפיד בפייסבוק.

”פניתי כבר בעבר לחברי קונגרס וסנאט בארה״ב בדרישה לחתוך את תקציבו של הארגון האנטישמי והמוטה הזה. אני עומד לחדש את הפניה במשנה תוקף. הפעם הם סיפקו לנו במו ידיהם את ההוכחות לכך שהדבר היחיד שמנחה אותם היא שנאת יהודים תהומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פס'ד אלאור העונש
    26/02/2017 13:21
    משה
  1. גם באץ מתפלאים מאוד על קולת העונש בהשואה להכרעת הדין החמורה הם אנטישמים–אבל הקושיה נשארת.