הרב הראשי לשעבר יונה מצגר על גזר הדין: “חייב להודות שאני המום”

הרב הראשי לשעבר הגיב להחלטת בית המשפט המחוזי שלא לקבל את הסדר הטיעון ולהאריך את עונשו ל-4.5 שנות מאסר: "חתמתי על עסקת טיעון כדי לחסוך עינוי דין וכאב מהמשפחה שלי. חושב שזה עדיין בר תיקון"
חיים טוויל
כ"ח שבט התשע"ז / 24.02.2017 01:00

הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, הגיב אמש (חמישי) להחלטת בית המשפט לדחות את עסקת הטיעון שגיבשו עורכי דינו עם פרקליטות המדינה.

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט להאריך את עונשו של הרב ל-4.5 שנות מאסר במקום  3.5 שנים, כפי שסוכם בהסדר הטיעון.

בשיחה עם חדשות 10 אמר הרב מצגר, שהואשם בביצוע עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים בעת שכיהן בתור הרב הראשי: “אני חייב להודות שאני המום וכואב, וחושב שזה עדיין בר תיקון. חתמתי על עסקת טיעון כי חשבתי שיש בזה עניין אישי לחסוך עינוי דין וכאב מהמשפחה שלי וגם נלקחת אחריות כאיש ציבור – לחתום ולסיים את הפרשה”.

שופט בית המשפט המחוזי, משה יועד הכהן, אמר  בעת גזר הדין: “העונש שהיה ראוי לגזור לנאשם, בתוך המתחם שקבעתי לעיל, אלמלא הסדר הטיעון, עומד על 7 שנות מאסר בפועל”.

השופט הוסיף: “אין בידי לאשר את ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, בכל הנוגע לקביעת עונש המאסר. זאת בשל נסיבותיהם החמורות והמסלידות של העבירות בהן הורשע ובשל מאפייניהן. כעולה מהן קיים הנאשם, תוך שימוש בתפקידו הציבורי הרם ובמעמד, בהשפעה ובקשרים שהקנה לו, מעין ‘מיזם עסקי’ מסועף ושיטתי שהתמשך לאורך שנים, שמטרתו קבלת שלמונים בסכומים גבוהים מגורמים שונים ומגוונים.

“הרב מצגר ניצל לרעה את כהונתו כרב ראשי לישראל וסטה מטוהר המידות”, אמר השופט.

בית המשפט קבע כי הרב מצגר ייאלץ להתייצב בכלא ניצן שברמלה ב-3 במאי.

הרב הראשי לשעבר יוכל לערער על העונש תוך 45 ימים.

בנוסף נגזרו עליו מאסר על תנאי של שנתיים, קנס בסך מיליון שקלים וחילוט נכסים בסך 2 מיליון שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות