המשטרה ממליצה: להעמיד לדין את ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ביבי

מחקירת המשטרה עולות ראיות לשורת עבירות, בהן שוחד, מרמה והפרת אמונים • לפי ממצאי החקירה, הרו פעל בניגוד עניינים בעת כהונתו, לאחר שהמשיך להחזיק בחברה שהייתה בבעלותו • תשתית ראייתית גובשה גם נגד עורך דינו דאז
יוני גרין
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 18:44

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון על ידי ארי הרו, בעת ששימש כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, ועבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על ידי עורך דין הראל ארנון שעסק בענייניו של הרו באותה עת.

ראשיתה של החקירה, שהחלה כסמויה במחצית שנת 2015, ועברה בסופה של 2015 לשלב הגלוי, בחוות דעת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לה קדמה פניה של מחלקת ייעוץ וחקיקה ליועמ״ש לממשלה ובהמשך לפרקליט המדינה.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו, לקראת כניסתו לתפקיד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, התחייב הרו למכור חברה שהייתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה.

ממצאי החקירה מצביעים על כך שמכירת החברה הייתה למראית עין בלבד, באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך להחזיק בה, ליהנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

במסגרת החקירה נחקרו ארי הרו ועורך הדין הראל ארנון, שטיפל בעסקת המכירה לכאורה – באזהרה.

כמו כן נחקרו עשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים, וכן נתפסו רכוש וחשבוניות בשווי מיליוני שקלים, לצורך בקשות חילוט בהמשך.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות