הראשל”צ: היווה מגדלור ומורה דרך • בוז’י: קיבל הסמכתו לרבנות מסבי

הגר"ד לאו: "עולם הרבנות איבד היום את אחד מגדוליו. זכיתי לשעות רבות של עצה ותושיה מרב שהתמסר לקהילתו ולכל עם ישראל" • מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס פרסמה הודעת אבל: "קרבה מיוחדת נודעה לו לבני עדות המזרח"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 16:30

מועצת הרבנות פרסמה הודעת אבל:

“הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית לישראל אבלים על פטירתו של הרב הגאון הגדול וותיק רבני הערים הרב יעקב אדלשטיין רבה של רמת השרון”.

הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הרבניים הראשון לציון הגר”י יוסף אמר: “הגר״י אדלשטיין הוא שריד לדור דעה אשר היווה מגדלור ומורה דרך לעולם הרבנות בישראל משך רוב שנות קיומה.”

הגר”ד לאו אמר: “עולם הרבנות איבד היום את אחד מגדוליו. זכיתי לשעות רבות של עצה ותושיה מרב שהתמסר לקהילתו ולכל עם ישראל. גדול בתורת הנגלה והנסתר כאחד, צנוע ומאיר פנים ודמות מופת לכל רבני ישראל.”

יו”ר האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, פרסם הודעת אבל על פטירתו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ”ל.

“ברוך דיין האמת”, כב הרצוג. “יחד עם כל ישראל אני מבכה את הסתלקותו של הרה”ג רבי יעקב אדלשטיין זצ”ל. הרב אדלשטיין, רבה של רמת השרון, נמנה בין הרבנים שקיבלו את הסמכתם לרבנות מסבי הרב הרצוג זצ”ל. אני משתתף בצער המשפחה ותלמידיו”

סגן יו”ר הכנסת ח”כ חיליק בר כתב: “משתתף יחד עם כל בית ישראל באבל הכבד על הסתלקותו של הגאון הרב יעקב אדלשטיין זצ”ל, רבה של רמת השרון. גדול רבני הציבור החרדי. יהי זכרו ברוך”.

גם תנועת ש”ס פרסמה הודעת אבל:

“מועצת חכמי התורה של תנועת ש”ס בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק”ל מזקני הרבנים ורבה הראשי של רמת השרון מזה עשרות בשנים.

הגה”צ זצוק”ל היה חניך בתקופת לימודו בישיבת פוניבז’ וזכה לעמוד בקשרי תורה עם מרן בעל ה’חזון איש’ זצ”ל.

לאחר פטירת אביו הגרצ”י זצ”ל מונה לשמש תחתיו כרבה של רמת השרון שם הקים את ישיבת השרון ועמד בראשה שנים רבות.

שימש כמגדלור של תורה והשקפה, העתיר תפילות רבות לישועת הכלל והפרט, רבים השיב מעוון ורבבות היו משחרים לפתחו לקבלת עצה ותושיה.

קרבה מיוחדת נודעה לו לבני עדות המזרח, ואף ליו”ר התנועה הרב אריה דרעי, אשר קרבו וחזקו שוב ושוב להמשיך במפעלותיו למען הציבור.

תנועת ש”ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול, ומשגרת תנחומים קמיה דאחיו הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין שליט”א ראש ישיבת פוניבז’ וחבר מועצת גדולי התורה, ומן השמים ננוחם וה׳ ירפא את שבר עמו אכי״ר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות