השופט דחה את הסדר הטיעון: 4.5 שנות מאסר לרב הראשי יונה מצגר

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הסדר הטיעון והחמיר בשנה את עונשו של הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר - שהורשע בעבירות שוחד • נקנס גם בחמישה מיליון שקלים • השופט בביקורת על הפרקליטות: "מעשיו - מיזם עסקי מסואב. העונש המוסכם לא משרת את האינטרס הציבורי"
חיים טוויל
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 13:35

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) ארבע וחצי שנות מאסר על הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, שהורשע בעבירת שוחד.

השופט משה יועד הכהן דחה את הסדר הטיעון, והחמיר את עונשו של הרב מצגר בשנה.

לפי הסדר הטיעון היה גזר הדין המוסכם שלוש שנות מאסר וחצי – מתוכם היה אמור לשבת שנתיים.

הרב מצגר נקנס גם בחמישה מיליון שקל.

השופט כינה את מעשיו של הרב מצגר “מיזם עסקי מסואב”. השופט גם מתח ביקורת על הפרקליטות: “גם כאשר סבורה המאשימה כי ההסדר ראוי, עליה לבחון אם הוא משרת את האינטרס הציבורי ואם הוא מעביר את המסר לציבור”.

פרקליטיו הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

הרב מצגר אמור להתחיל לרצות את עונשו ב-3 במאי.

הרב מצגר הורשע במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות בעבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס.

הפרקליטות הגיעה להסדר הטיעון, בין היתר, בגלל קשיים ראייתיים בהוכחת כל האישומים נגד הרב מצגר, בנוסף לשיקולים של חיסכון בזמן שיפוטי וייתור ניהול ההליך.

בכתב האישום המקורי נטען כי הרב מצגר קיבל סכומי שוחד בהיקף של כעשרה מיליון שקלים בעת שכיהן כרב הראשי של ישראל בשנים 2013-2003.

כתב האישום המקורי כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות