שקד עם בשורה: הקלות למועמדים חרדים – בקרוב נבחר שופט חרדי

לאחר ההצלחה שלה למנות שופט מתנחל ושופטת דתייה בעליון - מודיעה שרת המשפטים איילת שקד על צעדים שיקצרו את תהליך הכניסה של מועמדים חרדים לשפיטה • "סוכם על הקלה וזירוז בכניסת מועמדים לשיפוט חרדים. לא סביר שציבור גדול לא יהיה מיוצג כראוי במערכת המשפטית"
נחמן גור
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 13:22

לאחר מינויים של שלושה שופטים המוגדרים ‘שמרנים’ – בהם שופט בוגר ישיבה המתגורר בהתנחלות ושופטת דתייה – מודיע היום (חמישי) שרת המשפטים איילת שקד על הקלה בכניסתם למערכת של מועמדים לשיפוט חרדים.

השרה שקד סיכמה עם נשיאת בית המשפט העליון מרים  נאור לקצר את תהליך הכניסה של מועמדים חרדים לשפיטה, לאור תת-הייצוג במערכת ומתוך רצון לבשר על פתיחת הדלת עבורם לעולם המשפט.

שרת המשפטים: “הבשורה הזו למגזר החרדי היא המשך של המטרה החשובה כל כך לגיוונה של המערכת המשפטית, כך שתייצג את מרחב הגוונים והדעות בציבור הישראלי.

“אתמול נבחרה אשה דתיה ראשונה לשפיטה בעליון, השנה בחרנו שופטות אתיופיות לראשונה, ואני מקווה שבקרוב נבחר שופטת או שופט מהציבור החרדי. לא סביר בעיני שציבור גדול לא יהיה מיוצג כראוי במערכת המשפטית”.

שקד הוסיפה: “על מנת לעודד מועמדים חרדים להיכנס בשערי בתי המשפט, אנחנו מכריזות על הקלה וזירוז בזמני התהליך ומקוות לראות ולחזות בשינוי בקרוב”.

הבוקר, בראיון שהעניקה לגלי צה”ל אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי המשימה הבאה שלה היא למנות שופט חרדי לעליון. “עוד אין לנו שופט עליון חרדי”, אמרה – והוסיפה: “זו בהחלט המשימה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות