“לקחתי אחריות על טעויות שנעשו בתום לב”: התיק נגד פרח לרנר נסגר

פרח לרנר שנחשדה בעבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים, לא תועמד לדין • עם זאת, לרנר תורחק מהשירות הציבורי למשך חמש השנים הקרובות, וכן תיקנס ב-20 אלף שקלים • פרח לרנר: "שמחה לשים היום את הכל מאחוריי"
חיים טוויל
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 12:15

התיק הפלילי של יועצת ראש הממשלה לשעבר, פרח לרנר, ייסגר – לאחר שהגיעה להסדר עם פרקליטות המדינה.  כך הודיעה הבוקר (חמישי) משטרת ישראל.

ההחלטה התקבלה במסגרת הסדר לפיו לרנר תודה בעבירות מרמה והפרת אמונים ותפוטר מתפקידה, ותורחק משירות המדינה למשך חמש שנים. בנוסף היא תשלם קנס בגובה 20 אלף שקלים.

סגירת התיק מגיעה לאחר שהמשטרה כבר העבירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות ממצאים, תשתית ראייתית וחומרים נוספים שנאספו בתיק.

סנגורה של פרח לרנר, עו״ד רועי בלכר ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר, מסר בתגובה: “המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה שנפתח כנגד גב’ לרנר. אנו מברכים על החלטתה.

“כפי שטענו לכל אורך הדרך, לא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותה של גב’ לרנר. פרח פעלה בתום לב ומתוך כוונות ראויות וענייניות והיא אחת מעובדות הציבור המסורות והחרוצות שנתקלתי בהן בכל עיסוקי המקצועי. אני מקווה, כי השירות הציבורי יוכל ליהנות מכישוריה וממסירותה גם בעתיד”.

פרח לרנר מסרה: ״אני מודה לבורא עולם, מברכת על ההחלטה לסגור את התיק ושמחה לשים היום את הכל מאחוריי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון, התמיכה והזכות הגדולה שנפלה בחלקי לשרת לצידו למעלה משש וחצי שנים ולסייע בידיו בניהול המדינה ובהובלת תהליכים משמעותיים וחשובים למען אזרחי ישראל.

“לקחתי אחריות על טעויות שנעשו על ידי בתום לב ומתוך חוסר תשומת לב, שנבעה בין היתר מהעבודה האינטנסיבית סביב השעון בלשכת ראש הממשלה. אני פונה היום לדרך חדשה ומאתגרת במגזר הפרטי ואין לי ספק שאמשיך לתרום בדרכי למדינת ישראל בעתיד״.

לרנר, ששימשה יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה, נחשדה בעבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים.

החקירה החלה ביולי 2015 לבקשת היועץ משפטי לממשלה, לאור חשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה.

על פי מה שיוחס לה, אספה לרנר מידע פנימי שאליו נחשפה מתוקף תפקידה והעבירה אותו לידי בעלה, היועץ האסטרטגי אבי לרנר.

הבעל, כך על פי החשד, נעזר במידע במספר הזדמנויות בפרויקטים שניהל ובקמפיינים שהוביל מול גורמים שונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות