“לחנוק” את החרדים? מנכ”ל ‘יובלים’ התפטר: לא אוכל להמשיך בתפקיד

יחיאל לוי, מנכ"ל מינהל קהילתי 'יובלים' שהוקלט מדבר על השיטה "לחנוק" את החרדים בקרית יובל - התפטר מתפקידו בעקבות הפרסום המביך: "ברור לי שבאקלים שנוצר לא אוכל להמשיך לבצע את תפקידי באופן יעיל עבור כל תושבים" • "ברצוני, שוב, להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 11:46

שלושה ימים לאחר הסערה הפוליטית שפרצה בגין הדברים שפורסמו בהקלטה ששודרה בגלי צה”ל – בה תועד יחיאל לוי, מנכ”ל מינהל קהילתי ‘יובלים’ בקריית יובל מדבר כיצד הוא מיישם את השיטה “לחנוק” את החרדים “כדי שיעזבו את השכונה”, שיגר לוי הודעת התפטרות.

בהודעה נאמר:

“לכבוד יו”ר מינהל קהילתי יובלים ויו”ר החברה למתנ”סים הארצית,

השתלשלות האירועים ביממה האחרונה ובהם צוטטתי בתקשורת באופן לא ראוי ולא הולם מחייבים אותי בהסברים.

שוב, ברצוני להתנצל על אופן ההתבטאות אשר לא הולם את תפקידי כמנהל מינהל קהילתי ופוגע ביחסים המורכבים והעדינים אותם עמלתי קשות לשמר ולשפר בין הקהילות השונות המרכיבות את שכונת קריית יובל.

שנית, ברצוני, שוב, להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדה בנושא. עם זאת אסור היה עלי להתבטא באופן זה ששיחק לידי כוחות גדולים ממני ואני מתנצל על כך בפני התושבים, ההנהלה של המינהל והעירייה.

על אף שההקשר בו הובאו הדברים שונה באופן מוחלט מכפי שהוצג בתקשורת, ברור לי שבאקלים שנוצר לא אוכל להמשיך לבצע את תפקידי באופן יעיל עבור כל תושבים, כפי שעשיתי עד כה.

“בצל כך אני מודיע על החלטתי לסיים את תפקידי במינהל יובלים, שאותו ואת תושביו הייתה לי הזכות לשרת”.

דבריו של לוי על החרדים  – “כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום” – עוררו סערה פוליטית, ורבים מחברי מועצת העיר, כמו גם שרים וחברי כנסת, קראו לפטרו מתפקידו.

לאחר פירסום מכתב ההתנצלות של לוי שלשום, אמרו גורמים חרדים בשכונת קרית יובל לחרדים10, כי דבריו של לוי במכתבו “רומזים למעשה לראש המנהל ולראש העיר ניר ברקת שלא יהפכו אותו לשעיר לעזאזל – משום שהם האשמים האמיתיים בכל מה שמתרחש בשכונה. הוא רק מיישם את השיטה”.

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר דברים דומים לחרדים10: “מי שמאשים את יחיאל לוי בנעשה במינהל ‘יובלים’, לדעתי טועה ומטעה. יחיאל לוי תיאר את מדיניות הנהלת ‘יובלים’ – מינהל ש-99% מחברי הדירקטוריון שלו הם אנשי ניר ברקת ותומכיו המובהקים. יחיאל לוי ממלא את הוראות ההנהלה שלו והצהרותיו של יוסי דייטש והתגובה העירונית צריכה להיות מופנית להנהלת יובלים, שמנסה לדרדר את יחסי השכנות בשכונה למצב שממזמן העירייה הייתה חייבת להתערב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המינהל הקהילתי אשם!
    26/02/2017 01:02
    מי אשם
  1. יחיאל לוי לא המציא את הגלגל או השיטה, הוא מילא אחר הפקודות של המנהל הקהילתי כפי שהוא גם אמר בהקלטה.
    האמת היא שהוא לא חידש דבר, ההתנהלות הזו מוצאת ביטוי בכל יום ובכל מקום בקרית יובל.
    כל זאת במציאות המורכבת של הקהילות השונות בקרית יובל. במקום שהמנהל הקהילתי ישמש כגורם ממתן ומגשר הוא משמש כגורם מתסיס ומחרחר ריב.
    כפי שיחיאל לוי אמר אין בעיות בין התושבים, הבעיה היא בין המנהל הקהילתי לקהילות שומרי תורה ומצוות.
    המנהל קהילתי נבחר בבחירות שאינן דמוקרטיות (תוך ניצול פרצה בחוק), כאשר חברי המנהל נבחרו על ידי חברי ומכרי המנהל (יש לאיראן מה ללמוד מהם). לאחר שנתיים מזמן הבחירות, על פי החוק המנהל היה אמור לעשות סבב בחירות חדש, דבר שלא קרה.
    המנהל הקהילתי שאין לו כל תוקף חוקי, ומייצג פלח מסוים (אליטה ספציפית, מרוחקת ומנוכרת) מתוך האוכלוסייה בקרית יובל, השתלט על הסמכויות, הכספים והשטחים בקרית יובל, והוא זה שמתיימר להוביל את סדר היום בקרית יובל.
    וכמה אירוני שהמנהל הקהילתי שמדבר בשם הנאורות, הדמוקרטיה והפלורליזם, מתנהל באופן בלתי חוקי, שקוף, הוגן וראוי.
    קרית יובל איזור מקסים, אנשים נפלאים שחיים בשלום ובהרמוניה הדדית. אך אליה וקוץ בה – המנהל הקהילתי.
    חברי המנהל הקהילתי: זכרו “ואהבת לרעך כמוך”!