איילת שקד: המשימה הבאה שלי – למנות שופט חרדי לביהמ”ש העליון

לאחר ההצלחה שלה למנות שלושה שופטים שמרניים - מבהירה שרת המשפטים איילת שקד כי המשימה הבאה שלה היא למנות שופט חרדי לבית משפט העליון • על הטענות לפוליטיזציה של המינויים - אמרה: "בא נגיד שבעידן של ציפי לבני לא זכור לי שנבחרו שופטים שמרנים. ככה זה עובד"
נחמן גור
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 10:54

לאחר מינויים של שלושה שופטים המוגדרים ‘שמרנים’ – בהם שופט בוגר ישיבה המתגורר בהתנחלות ושופטת דתייה – מבהירה הבוקר (חמישי) שרת המשפטים איילת שקד כי המשימה הבאה שלה היא למנות שופט חרדי לעליון.

“עוד אין לנו שופט עליון חרדי”, אמרה שקד בראיון שהעניקה ל’גלי צה”ל’, והוסיפה: “זו בהחלט המשימה הבאה”.

שקד לא הסתירה את העובדה שמינוי השופטים החדשים הוא מהלך לטובת ציבור הימין בישראל,  ואמרה כי לאחר בחירת השופטים בליל אמש, בית המשפט העליון מייצג טוב יותר את מגוון הציבור הישראלי.

בשיחה עם ירון דקל ועמית סגל אמרה שקד: “בהחלט חושבת שהבחירה הזו תחזק את אמון הציבור בבית המשפט העליון. כן אפשר לשים את זה על השולחן ולהגיד באופן גלוי – כן היא תחזק גם את אמון הימין בבית המשפט העליון. אני חושבת שזה עוד יתרון גדול של הבחירה המוצלחת שנעשתה”.

שרת המשפטים הגיבה לטענות לפוליטיזציה של המינויים – והשוותה את המצב לקודמתה בתפקיד: “בא נגיד שבעידן של ציפי לבני לא זכור לי שנבחרו שופטים שמרנים, ככה זה עובד”.

בחירת השופטים החדשים התקבלה לאחר שבשבועות האחרונים התנהלו שיחות רבות מאחורי הקלעים בין שרת המשפטים, איילת שקד, נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, ולשכת עורכי הדין, החברים בוועדה למינוי שופטים.

במסגרת השיחות הצליחו חברי הוועדה להגיע להסדר והסכמה סביב זהות השופטים החדשים: השופט יוסף אלרון – מועמד לשכת עורכי הדין, השופט דוד מינץ – המועמד של שקד (בן 58, חובש כיפה, גר בהתנחלות דולב ), השופטת יעל וילנר (דתיה) – המועמדת של נאור, והשופט ג’ורג’ קרא – על התקן של שופט ערבי, והמועמד המועדף על נאור.

רביעיית השופטים שנבחרה, תחליף את ארבעת השופטים היוצאים: נאור, רובינשטיין, ג’ובראן וזילברטל.

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב בהתלהבות לבחירת ארבעת השופטים החדשים לבית המשפט העליון. “כל הכבוד לשרת המשפטים איילת שקד שעשתה את הלא-יאומן והובילה למהפך אמיתי בוועדה למינוי שופטים, עם בחירת שופטים שמרנים מצוינים. מברוק איילת!”, צייץ.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין דבר כזה שופט חרדי
    23/02/2017 11:38
    יהושע
  1. בגלל האיסור של ערכאות (ולכן גם אין שופט חרדי בשום בית משפט ולא רק בעליון)

  2. מנסיון, השופטים הדתיים הם הגרועים ביותר
    23/02/2017 11:41
    קובי
  3. ע”ע השופטת השתיה שהתירה חמץ בפרהסיה או השופט משה סובל שהתיר לנשות הכותך להיכנס לכותל, או השופט רובינשטיין שביטל את חוק טל