נתניהו: עדיין תומך בחנינה לאלאור אזריה • סקר: 63% מהיהודים בעד

ראש הממשלה, השוהה בימים אלו בביקור ממלכתי באוסטרליה, התייחס הבוקר לראשונה לגזר דינו של החייל אלאור אזריה: "צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה" • מסקר 'ישראל היום' והגל החדש עולה: 63% מהציבור היהודי תומכים ו־24% מתנגדים להקלה בעונשו - 18 חודשי מאסר בפועל
יוני גרין
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 10:18

יממה לאחר גזר הדין ששלח את החייל היורה מחברון, אלאור אזריה – ל-18 חודשי מאסר בפועל, ערך העיתון ‘ישראל היום’ סקר בשיתוף מחקרי הגל החדש בקרב הציבור היהודי.

מהסקר עלה, כי 63% בעד מתן חנינה לחייל היורה שהורשע בהריגתו של מחבל מנוטרל בעיר חברון בחודש מרץ, 24% מתנגדים להקלה בעונשו, ואילו 13% השיבו כי הם אינם יודעים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנמצא בימים בביקור ממלכתי באוסטרליה, התייחס הבוקר (חמישי) בפעם הראשונה לגזר הדין שניתן ביום שלישי – ואמר כי הוא עדיין תומך במתן חנינה לאלאור אזריה.

“חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה”, הסביר ראש הממשלה.

בכך מצטרף נתניהו לשורת אישים פוליטיים שכבר קראו להעניק לאזריה חנינה, ובתוכם שר החינוך נפתלי בנט וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.

ראש הממשלה כבר התבטא בעבר ברוח זו. במהלך שיחתו עם אביו של אלאור, צ’רלי אזריה, בימי מעצרו הראשונים, הבטיח לו נתניהו כי נסיבות המעשה הרחבות ילקחו גם הן בחשבון.

בתוך כך, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ הודו כי גזר הדין נמצא אמנם ברף המינימלי, אך הם ציינו כי בכוונתם לערער על עצם ההרשעה בהריגה.

לדבריהם, זהו רצונם של אזריה ומשפחתו ולתפיסתם סיכויי הערעור טובים.

יצוין, כי עורכי הדין התקשרו שלשום לתובע סא”ל (מיל’) נדב ויסמן והתנצלו על אמירותיו של עו”ד יורם שפטל – שהצטרף לצוות ההגנה לקראת העירור – שישב בקהל במהלך הדיון על גזר הדין, וסינן לעבר ויסמן אמירות קשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות