“מגרשי החניה בבתי החולים הפכו לאפיק כלכלי ולא כשירות הניתן לחולים”

בדיון שהתקיים בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי דרש ח"כ אורי מקלב לקיים סקר מקיף על שטחי החניה: "מנהל מקרקעי ישראל צריך לראות את שטחי החניון בצרכי היסוד של בית החולים. חניה וחצי לכל חולה לא מספיקה"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשע"ז / 23.02.2017 01:01

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בחנה אמש (רביעי) את מצוקת הסדרי החנייה בבתי החולים.

חבר הכנסת אורי מקלב הצביע בדיון על הבעיה: “לא רק שקיים מחסור במגרשי החניה בבתי החולים, אלא אף אלו הקיימים הפכו לאפיק כלכלי של בתי החולים ולא כשירות הניתן לחולים ובני משפחותיהם. כיום חניה זה צורך בסיסי למבקרים ובמיוחד לחולים”, אמר ח”כ מקלב – והוסיף: “חלק מבתי החולים אינם נמצאים במרכזי הערים והתחבורה הציבורית לא נותנת מענה ראוי לכך”.

ברוב בתי החולים נדרשים המטופל ובני משפחתו לשלם מחיר חניה, לעיתים מופרז, המצטבר לסכומים גבוהים ככל שעולה מספרם של ימי האשפוז.

“התקן הקיים אינו מספיק, גידול במספר כלי הרכב מחייב להגדיל את התקן הקיים, חניה וחצי לכל חולה לא מספיקה”, אמר מקלב. “רשות מקרקעי ישראל צריכה לקיים סקר מקיף על שטחי החניה בבתי החולים, רשויות התכנון צריכות לתכנן בכל בית חולים אחוז מסוים ממקומות החניה שיהיו פתוחים לציבור, זה חלק מהשירות ועלות האשפוז, הארנונה הגנבת מבתי החולים מייקרת את מחירי החניה”.

מקלב הדגיש בדיון כי אנשים לאחר הטיפולים פחות נגישים. “הנסיעה בתחבורה הציבורית פחות נגישה ויש לטפל בזה באופן הרחב, בתי החולים משמשים גם כמוקדי טיפולי, שר”פ וכדומה, אזרח בא לקבל טיפול רפואי אך אין לו מקום חניה”.

מקלב הוסיף כי לפעמים מבקר נדרש לשלם מחיר חניה יומי כפול, היות ומספר הכניסות לחניון מוגבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות