4 שופטים חדשים בביהמ”ש העליון • בנט: “מהפך אמיתי. מברוק איילת!”

לאחר דיונים ושיחות שהתנהלו מאחורי הקלעים בין שרת המשפטים ונשיאת בית משפט העליון - הוועדה לבחירת שופטים החליטה על מינויים של דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר וג'ורג' קרא • פרופסור דוד האן מונה לשופט מחוזי • שקד: "היום הזה עשינו היסטוריה" • בנט צייץ בהתלהבות: "שקד עשתה את הלא-יאומן"
נחמן גור
כ"ו שבט התשע"ז / 22.02.2017 21:33

הוועדה לבחירת שופטים הודיעה הערב (רביעי) על בחירתם של ארבעה שופטים לבית המשפט העליון.

בשבועות האחרונים התנהלו שיחות רבות מאחורי הקלעים בין שרת המשפטים, איילת שקד, נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, ולשכת עורכי הדין, החברים בוועדה למינוי שופטים.

במסגרת השיחות הצליחו חברי הוועדה להגיע להסדר והסכמה סביב זהות השופטים החדשים: השופט יוסף אלרון – מועמד לשכת עורכי הדין, השופט דוד מינץ – המועמד של שקד (בן 58, חובש כיפה, גר בהתנחלות דולב ), השופטת יעל וילנר (דתיה) – המועמדת של נאור, והשופט ג’ורג’ קרא – על התקן של שופט ערבי, והמועמד המועדף על נאור.

על פי ההסדר, דווח ב-nrg, כל אחד מהצדדים הסכים לוותר על המועמד הראשון שלו ולקבל מועמד בדרגה שניה. כך ששרת המשפטים ויתרה על פרופסור גידי ספיר, וקיבלה במקומו את דוד מינץ, שופט שמרן ותושב התנחלות. הנשיאה נאור וויתרה על השופטת רות רונן וקיבלה במקומה את השופטת וילנר. הלשכה וויתרה על השופט חאלד כבוב, אך קיבלה את מינוי השופט אלרון.

רביעיית השופטים שנבחרה, תחליף את ארבעת השופטים היוצאים: נאור, רובינשטיין, ג’ובראן וזילברטל.

כמו כן הוועדה החליטה למנות את פרופסור דוד האן לשופט מחוזי.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה: “היום הזה עשינו היסטוריה. הערב מינתה הוועדה לבחירת שופטים שבראשותי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון, וזאת לאחר שבחרנו כבר כמאה וחמישים שופטים מתחילת הקדנציה ועד כה. מינויי השופטים הערב מביאים לידי ביטוי את הגיוון האנושי והמשפטי שכל כך נדרש לנו כחברה ושהיה כל כך חסר, עד היום, בערכאה המשפטית הגבוהה. ההגאים של ספינת הדגל המשפטית שלנו שינו הלילה את כיוונם”.

שקד הוסיפה: “חוזקה של המערכת המשפטית טמון בגיוונה ובשונות הקיימת בהרכבה האנושי. המינויים החדשים מביאים לידי ביטוי את התפיסה הזו ובקרוב מאוד יכניסו לאולמות בית המשפט העליון קולות וגוונים שלא היו מוכרים בו.

“אין לי ספק שהמסלול החדש שקבענו הערב לספינה יעזור לה לצלוח את הגלים המשפטיים שעוד נכונו לנו. לחיי מסלולה החדש של הספינה”.

שקד

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור: “ברכותיי לכל המועמדים אשר נבחרו היום לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, נקבל את כולכם בברכה. תודות לחברי הוועדה לבחירת שופטים”.

לשכת עורכי הדין בירכה על החלטת הועדה לבחירת שופטים: “המינויים שאושרו היום הינם מינויים מעולים המחזקים את ביהמ”ש העליון. יש לברך במיוחד את נשיאת ביהמ”ש העליון מרים נאור ושרת המשפטים איילת שקד אשר חרף המחלוקות הובילו את הועדה להסכמה ולפשרה שגישרה על הפערים ואפשרה את בחירת ארבעת השופטים במקשה אחת”.

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב לבחירת ארבעת השופטים החדשים לבית המשפט העליון. “כל הכבוד לשרת המשפטים איילת שקד שעשתה את הלא-יאומן והובילה למהפך אמיתי בוועדה למינוי שופטים, עם בחירת שופטים שמרנים מצוינים. מברוק איילת!”, צייץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברכות איילת, עלי והצליחי.
    23/02/2017 08:11
    דודי
  1. ברכות איילת, עלי והצליחי