הרב בעדני: “לא תומך בקול ברמה” • הנהלת הרדיו: הציגו בפניו מצג שווא

אבי כץ
|
כ"ו שבט התשע"ז / 22.02.2017 20:25
חבר ה’מועצת’ הגר”ש בעדני הכריז ב’קול חי’: “לא עומד יותר מאחורי קול ברמה, תחנה שמנסה לפגוע בש”ס” • הנהלת רדיו ‘קול ברמה’: “גורמים פוליטיים הציגו בפני הרב מצג שווא כאילו הרדיו פועל נגד ש”ס – דבר שאין לו שחר” • ואל תחמיצו את הציוצים של אבי מימרן ועקיבא נוביק • האזינו

חבר מועצת חכמה התורה של ש”ס, הגאון רבי שמעון בעדני, יצא הערב (רביעי) במתקפה חריפה נגד תחנת הרדיו ‘קול ברמה, בה תמך עד כה בפומבי, למרות היריבות בין התחנה לתנועת ש”ס –  והודיע כי הוא מסיר את תמיכתו מהתחנה הספרדית.

את דבריו בחר חבר המועצת להשמיע במהלך ‘המהדורה המרכזית’ של רדיו ‘קול חי’, בהגשת השדרן אבי מימרן.

הגר”ש בעדני אמר: “אני לא עומד יותר מאחורי קול ברמה, תחנה שרק מנסה לפגוע בש”ס, ואני הזהרתי אותם כמה פעמים, אבל היה חשוב לי השיעורי תורה שיש שם, אז אמרתי אולי בגלל שאני אתמוך בהם הם יחזרו בתשובה, אבל הם לא שמעו לי, ולאחרונה עושים פעולות נגד ש”ס.

הגר”ש הוסיף: “אני לא יכול לעמוד מאחורי קול ברמה. אולי אתם (-קול חי) תעשו את שיעורי התורה שיש להם. חשוב שיהיה רדיו בידיים של חרדים יראי שמים”.

האזינו לשידור:

תוך כדי שידור התכנית, צייץ המגיש אבי מימרן בעמוד הטוויטר שלו: “כשרב כמו הרב שמעון בעדני בן ה-90 מתקשר אליי דקה לפני המהדורה ומבקש להעביר מסר לעם ישראל, לא היססתי, ואפילו לא שאלתי מה המסר”.

מכאן התפתחו חילופי הדברים הבאים עם עיתונאי חדשות 10, עקיבא נוביק:

נוביק: כלומר, הוא עשה לך תרגיל מלוכלך. סביר להניח שלא תעלה אותו בפעם הבאה, לא?

מימרן: כשביבי יבקש מערוץ 2 להגיע לאולפן… איש לא ישאל אותו: ‘מה תרצה לומר אדוני?’

נוביק: אבל אחרי שככה רימה אותך, לא תפיק לקחים?

מימרן: הפקתי. להבא אתעקש לדעת מה הנושא.

בעדני

מרדיו קול ברמה נמסר לחרדים10: “הרה”ג בעדני שליט”א הוא נר לרגלנו וכפי שהעיד בעצמו במשך השנתיים האחרונות פעלנו בהתאם להוראותיו והנחיותיו, זאת למרות הפעולות הבוטות והאלימות שנקטו כנגד התחנה גורמים פוליטיים, מתוך שיקולים אינטרסנטיים צרים.

“אכן הביטוי שנתנו להתנגדותה של ש”ס לחוק אשר בא להגן על בנות הסמינרים ולהפסיק את האפליה רבת השנים היה לצנינים בעיני אותם גורמים פוליטיים, והם עשו כל שביכולתם כדי להציג בפני הרה”ג בעדני מצג שווא כאילו הרדיו פועל נגד ש”ס. דבר שאין לו שחר.

“אנו נמשיך להישמע להוראותיו של הרה”ג בעדני שליט”א ואף הערב שוחחנו עימו, ואין לנו ספק כי תמיכתו בתחנת הרדיו שהקים מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל תמשך לטובת עשרות אלפי המאזינים שוחרי התורה”.