לא היה פיגוע דריסה: הירי באום אל חיראן – “כשל משטרתי חמור”

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף פרטים חדשים על המהומות באום אל-חיראן • "מחקירת מח"ש שטרם פורסמה עולה תפקוד מאד מאד בעייתי של כוחות המשטרה, כולל ירי דו צדדי של שתי יחידות" • "יכול היה להסתיים גרוע יותר. לגרסת הפיגוע אין תימוכין" • המפכ"ל אלשיך: "נמתין לתוצאות הרשמיות"
יוני גרין
כ"ו שבט התשע"ז / 22.02.2017 11:25

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף אמש (שלישי) בתכנית ‘הפטריוטים’ המשודרת בערוץ 20 פרטים חדשים על האירוע באום אל חיראן, במהלכו נדרס למוות השוטר ארז עמדי-לוי ז”ל ונורה למוות יעקוב אבו אל-קיעאן.

ליבסקינד אמר כי דבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בהם נמנע מלכנות את האירוע “פיגוע טרור” מגיעים אחרי חקירת מח”ש – אשר טרם פורסמה.

“החקירה טרם פורסמה אבל אפשר להגיד בגדול מה עולה ממנה – תפקוד מאוד מאוד בעייתי של כוחות המשטרה בשטח, כולל ירי דו צדדי של גורמים משתי יחידות.

”צריך להגיד שכל הסיום הטרגי של האירוע הזה יכול היה להסתיים גרוע יותר. לגרסת הפיגוע ככל הנראה אין תימוכין”, אמר ליבסקינד.

ליבסקינד הוסיף, כי המגעים בין משפחות הבדואים מאום אל חיראן והמדינה עלו על שרטון.

הוא סיפר כי באחרונה הבשילו המגעים בין שני הצדדים, זאת בשל הסכמה מצד המשפחות להתפנות, אך כעת המדינה משהה את הדיונים.

“הרבה מהטענות של הבדואים נכונות”, אמר ליבסקינד על המגעים שמתרחשים בתוך 40 ימי האבל של משפחת אל-קיעאן.

“בשבועות האחרונים מתנהל מו”מ מאד מאד רציני וענייני בין המדינה לבין תושבי אום אל חיראן שלא הבשיל לסיכומים, אבל התנהל בצורה מאד עניינית, הטענות שהעלו תושבי אום אל חיראן היו מאד מאד ענייניות לגבי השאלות לאן יעברו ומדוע הם צריכים לעבור פעמיים עד שיגיעו למגורי הקבע.

“העסק הזה התפוצץ עכשיו, המו”מ הטוב הזה, מכיוון שהמשטרה רוצה ללכת פה בכוח.

”יש שם בתים שעוד לא פונו, המדינה רוצה לבוא ולמסור הודעה לפני פינוי לבתים האלה. זה מיותר מאד. אכיפת החוק צריכה להיות אבל יש מו”מ, לא כרגע אבל עד לפני יום. הוא התנהל טוב, צריך לדעתי לתת לו עוד שבוע, עוד שבועיים”, הוסיף.

מהמשטרה נמסר: “משטרת ישראל כגוף אוכף חוק ממתינה לסיום רשמי של החקירה שעודנה מתנהלת במח”ש.

“אנו מציעים להמתין לפרסום תוצאות החקירה הרשמית ולא להתרשם מאמירות כאלו ואחרות”.

מפכ״ל המשטרה אמר בצהרים: ״שוחחתי עם ראש מח”ש והוא אמר לי שאין מסקנות עדיין והבדיקות נמשכות. משטרת ישראל לא תשבש את החקירה ונמתין עד שמח״ש יפרסמו באופן פומבי ורשמי את תוצאות החקירה.

“הדלפות בנושא זה אינן עושות את האמירות בתקשורת לרשמיות או נכונות – ומשטרת ישראל לא תיגרר למתן מענה למידע לא מוסמך״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות