סמוטריץ’ ‘סתם’ לאורלי לוי-אבקסיס את הפה? אז גואטה פותח עליו פה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלל את זכות הדיבור על יום העוני מח"כ אורלי לוי-אבקסיס והחליט להוציא אותה מהמליאה • במחאה יצאו גם חברי הכנסת יגאל גואטה, אלי אלאלוף, אורן חזן, איציק כהן, דב חנין ועבד אל חכים חאג' יחיא • בפוסט מיוחד מסביר גואטה למה יצא
שרי רוט
כ"ו שבט התשע"ז / 21.02.2017 22:00

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שלל היום (שלישי) את זכות הדיבור על ‘יום העוני’ מח”כ אורלי לוי-אבקסיס והחליט להוציא אותה ממליאת הכנסת. בתגובה נטשו במחאה את המליאה, שגם כך הייתה בה נוכחות דלילה, קבוצה של חברי כנסת.

אורלי לוי-אבקסיס: “מלכתחילה תמהתי על החלטת הנשיאות לשבץ דווקא את ח”כ סמוטריץ’, אויב המוחלשים ושונא השונים ממנו – בדיוני יום העוני. אזכיר שרק לפני כחודשיים אמר סמוטריץ’ שייקח את הכספים לאבטחה מפיותיהם של הילדים הרעבים בבית שאן, ובחר לפתוח היום את הדיון באומרו שמה שדרוש זה לחנך להסתפקות במועט.

“חברי הכנסת של הבית היהודי בהחלט הסתפקו במועט היום, מיעוט חברי כנסת בדיונים החשובים הללו במליאה, כשנציגם היחידי הוא ממלא מקום יו”ר הכנסת סמוטריץ’.

“מי שאוטם את אוזניו וליבו בפני המצוקות של האזרחים העניים והמוחלשים כל השנה, אל לנו לצפות שיהפוך את עורו ליום אחד בשנה. סמוטריץ’ מנע את זכותי הפרלמנטרית לדבר, משום שלא רצה שאחשוף שוב את הפרצוף האמיתי שלו ושל מפלגתו, כפי שעשיתי בחשיפת שערוריית גזל דירות הדיור הציבורי וחלוקתן לעמותות וגרעינים שהבית היהודי חפץ ביקרם – והותרת מאות ואלפי משפחות חסרות בית עד היום.

“אבל חבר הכנסת סמוטריץ’ לא יצליח להשתיק אותי ולא את המאבק שלי, למען האוכלוסיה המוחלשת והמופקרת לגורלה. יש למאבק הזה תומכים רבים, גם בתוך המשכן ובטח שמחוצה לו, וככל שינסו להשתיק אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. על שלושה פשעי הבית היהודי ועל ארבעה לא ישיבנו – על מכרם בכסף צדיק – על האטימות למצוקות רבע מהחברה הישראלית”.

“בושה שביום בו מציינים את יום העוני הוא נוכח במליאה”

גם ח”כ יגאל גואטה הסביר הערב, בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, מדוע החליט לצאת ממליאת הכנסת במחאה.

“לאחר שח”כ בצלאל סמוטריץ שמשמש כסגן יו”ר הכנסת – התעקש שלא להעניק את רשות הדיבור במליאה לח”כ אורלי לוי, במסגרת יום העוני, בחרתי אני ושאר החברים שבאמת חשוב להם שנושא העוני יעלה לסדר היום – לצאת במחאה מהאולם, ביניהם, ידידי סגן שר האוצר יצחק כהן, יו”ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות ח”כ אלי אלאלוף. ח”כ נחמן שי, ח”כ עבדאללה אבו מערוף, ח”כ דב חנין, וזה לאחר שהנוכחות במליאה גם כך הייתה דלילה”, כתב גואטה.

לדבריו, “מסתבר שזו לא הפעם הראשונה, וזה נהיה שיטתי. כל איפה שיש קצת התייחסות ודיון בנושא ששייך לשכבות החלשות ולעניים במדינת ישראל בוחר לו האיש להסיט את הדיון לנושאים שהם לא מעצם העניין. בעבר התבטא בוועדת הכספים – ואמר כי ‘אם נצטרך לקחת את האוכל מילדי בית שאן ולהעביר לילדי המתנחלים נעשה את זה'”.

גואטה הוסיף: “מי שחשב שהאליטיסטים הם רק בצד השמאלי, אינו אלא טועה. הנה לכם אליטיסט מימין. בושה שביום כזה בו מציינים את יום העוני בכנסת הוא נוכח במליאה ועוד על כסא יו”ר הכנסת, מה לו וליום העוני?

“דווקא ביום שבו ההזדהות היא חוצה מפלגות – בחר לו סמוטריץ’ שוב משיקולים על רקע אישי – לדעת חבריי, לשלול את זכות הדיבור למי שבעצמה סמל של מאבק בעוני – חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות