“לחנוק” את החרדים? לוי התנצל • גורמים חרדים: הוא רק מיישם השיטה

יחיאל לוי, מנכ"ל מינהל קהילתי 'יובלים' בירושלים שהוקלט מדבר על השיטה "לחנוק" את החרדים - מתנצל: "הדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדתי האישית" • גורמים חרדיים בקרית יובל: "הוא רומז שהם לא יהפכו אותו לשעיר לעזאזל"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 16:43

מספר שעות לאחר הסערה הפוליטית שפרצה בגין הדברים שפורסמו בהקלטה ששודרה  בגלי צה”ל – בה תועד יחיאל לוי, מנכ”ל מינהל קהילתי ‘יובלים’ בקריית יובל מדבר כיצד הוא מיישם את השיטה “לחנוק” את החרדים “כדי שיעזבו את השכונה”, שיגר לוי הודעת התנצלות, בה הוא טוען כי “ההקשר בו הובאו הדברים שונה מהאופן בו הוצג בתקשורת”.

במכתב ששיגר ליו”ר מינהל קהילתי ‘יובלים’ – כותב המנכ”ל לוי: “השתלשלות האירועים ביממה האחרונה ובהם צוטטתי בתקשורת באופן לא ראוי ולא הולם מחייבים אותי הסברים.

“ראשית, ברצוני להתנצל על אופן ההתבטאות אשר לא הולם את תפקידי כמנהל מינהל קהילתי ופוגע ביחסים המורכבים והעדינים אותם עמלתי קשות לשמר ולשפר בין הקהילות השונות המרכיבות את שכונת קריית יובל (יובלים).

“שנית, ברצוני להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדתי האישית בנושא.

“ההקשר בו הובאו הדברים שונה מהאופן בו הוצג בתקשורת. יחד עם זאת ברור לי שאסור היה עלי להתבטא באופן זה ואני מתנצל על כך בפני התושבים וההנהלה”.

גורמים חרדים בשכונת קרית יובל אומרים לחרדים10, כי דבריו של לוי “רומזים למעשה לראש המנהל ולראש העיר ניר ברקת שלא יהפכו אותו לשעיר לעזאזל – משום שהם האשמים האמיתיים בכל מה שמתרחש בשכונה. הוא רק מיישם את השיטה”.

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר הבוקר דברים דומים לחרדים10: “מי שמאשים את יחיאל לוי בנעשה במינהל ‘יובלים’, לדעתי טועה ומטעה. יחיאל לוי תיאר את מדיניות הנהלת ‘יובלים’ – מינהל ש-99% מחברי הדירקטוריון שלו הם אנשי ניר ברקת ותומכיו המובהקים. יחיאל לוי ממלא את הוראות ההנהלה שלו והצהרותיו של יוסי דייטש והתגובה העירונית צריכה להיות מופנית להנהלת יובלים, שמנסה לדרדר את יחסי השכנות בשכונה למצב שממזמן העירייה הייתה חייבת להתערב”.

 

יובלים, יחיאל לוי

 

דבריו של לוי על החרדים  – “כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום” – עוררו הבוקר סערה פוליטית, ורבים מחברי מועצת העיר, כמו גם שרים וחברי כנסת, קראו לפטרו מתפקידו.

גם נשיא המדינה הגיב היום על הפרשה ואמר: “עובד ציבור מחויב לציבור כולו – לא רק למגזרים מסוימים.

“שמעתי הבוקר בגלי צה”ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי ‘יובלים’ בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים. אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי הוא השבט הרביעי? תנחשו לבד
    22/02/2017 08:01
    טוקל
  1. הערבים…סץבושה וחרפה

  2. מתי מותר ומתי אסור
    22/02/2017 16:26
    סתם שאני אבין
  3. להגיד על חיילים שהם הגרועים ביותר ולהסית נגד חרדקים ולפגוע בהם פיזית ונפשית. סבבה,תגידו שזה קומץ או כמה קמצים, אבל לא שמענו שרבנים, פוליטיקאים וכו’ יצאו נגד.
    סתם שאני אבין למי מותר להסית או לא לעשות כלום כשמסיתים ולמי אסור.
    אגב החרדים הם חלק מהעם היהודי הם לא פרשו לכן הם לא גזע נפרד, מה שלא הופך בן אדם שמדבר נגד חרדים לגזען, כי אין כזה