טירוף האצ’ימלז באמריקה: מדוע מומחים אומרים שזה מזיק לילדים

דוד ליבוביץ
|
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 14:20
בובות בסגנון ׳פרבי׳, שמגיעות במעטפת של ביצה הפכו ל’דבר החם’ בארצות הברית ותורות ארוכים משתרכים מחוץ לחנויות • אז למה מומחים אומרים שהמשחק החדש יפגע בהתפתחות של הילד?

הילדים באמריקה בטירוף ההאצ׳ימלז: מדובר בבובות בסגנון ׳פרבי׳, שמגיעות במעטפת של ביצה, ורק לאחר שהילד ייצר עמן אינטראקציה איכותית וארוכה יתחילו לבקוע ובכך, למעשה, יהפכו לבובות ׳שלו׳ באמת, שיצאו בזכותו לאוויר העולם.

על פי הדיווח באתר ‘מאקו’ ההאצ׳ימלז (60 דולר בלבד) הפכו לכל כך פופולריות, עד שהורים רבים מוותרים מראש ומודיעים לילדים שאין שום סיכוי שיצליחו לשים עליהן את ידם בתוך שבועות.

בנוסף, דווח על תורים ארוכים בקור המקפיא המשתרכים סביב החנויות כשהן מודיעות שהגיעו עוד האצ׳ימלז למלאי, ועדיין רבים יוצאים בידיים ריקות, למרות המאמצים.

סרטונים עם עשרות מיליוני צפיות מציגים את הבובות המיוחדות וכיצד משחקים איתן.

אלא שמומחים התפתחותיים טוענים: האינטליגנציה הזאת של הצעצוע מזיקה לילדים, שנמנע מהם המשחק עם צעצוע ׳טיפש׳ שדורש מהם הרבה יותר מאמץ.

“הצעצועים האלה מלמדים את הילדים את כל הדברים הלא נכונים”, צוטטו מומחים, “חלקנו מאמינים שיש תועלת בבובה מדברת, יותר מבכזו שלא. זו טעות. מתברר שכמה שהצעצועים עושים יותר, ככה הילדים יעשו פחות״.

הילדים, הם מסבירים, יכולים לפתח את הדמיון גם עם כלי מטבח סטנדרטיים או עם חפצים ורהיטים בבית. ככל שהבובה מתוחכמת יותר כך הילד חושב יוזם ועושה פחות.