התגובות על גזר הדין של אזריה: “ביטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית”

המערכת הפוליטית הגיבה כצפוי במהירות לגזר הדין ששלח את אלאור אזריה ל-18 חודשי מאסר • שר החינוך בנט: "חנינה מיידית לאלאור אזריה, כל הליך החקירה זוהם מיסודו" • השרה רגב: "אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה"
קובי פינדרוס
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 13:50

התגובות במערכת הפוליטית על גזר דינו של החייל אלאור אזריה, לא אחרו כצפוי להגיע.

בבית היהודי ובליכוד קראו להעניק לאזריה חנינה. שר החינוך נפתלי בנט אמר כי, “ביטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מידית לאלאור אזריה. אלאור נשלח להגן על אזרחי ישראל בעיצומו של גל טרור סכינים פלסטיני, וכל הליך החקירה זוהם מיסודו. גם אם שגה, אסור שאלאור יישב בכלא. כולנו נשלם את המחיר”. שר החקלאות אורי אריאל הוסיף: “גזר הדין מאחורינו, הגיע הזמן לחנינה”.

גם שר התחבורה ישראל כץ קרא לבטל את עונש המאסר. “בית הדין אמר את דברו – ההליך המשפטי מוצה. כעת הגיעה העת לחנינה, להחזיר את אלאור הביתה”, אמר. לדברים הצטרפה שרת התרבות והספורט מירי רגב: “זהו יום עצוב. גזר הדין קשה. אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה. זהו לצערי המשך ישיר למשפט השדה שנעשה לו”.

סגן הרמטכ”ל לשעבר, ושר השיכון יואב גלנט קרא להעניק חנינה לאלאור אזריה עוד היום: “פרשת הירי של אלאור אזריה גבתה מחיר כבד מצה״ל ומהחברה הישראלית כולה. היא החריפה שסעים קיימים ויצרה קרעים חדשים ומיותרים. כל אזרחי המדינה, מימין ומשמאל, נפגעו מאותו הרגע בו בוצע הירי השגוי בחברון על ידי החייל אלאור אזריה, לפני כמעט שנה.

“התנהלותו של אלאור אזריה היתה פסולה מבסיסה. על מפקדי צה”ל בעתיד ללמד את הלוחמים אודות האירוע ולהדגיש את המשמעויות החמורות שלו. כל חייל צריך להכיר את עצמת הכוח שיש בידיו, לדעת כיצד להשתמש בו למשימותיו החשובות והראויות ובהתאם לעקרונות המוסריים של צה”ל…

“אולם, לאור העונש שהחייל ריצה עד כה במעצר, ולאור הצורך באיחוי הקרעים המחריפים בין חלקי העם, עלינו לגלות גם שכל ישר ומידת רחמים. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ”ל להעניק חנינה לאלאור אזריה. עוד היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות