ליצמן: לפתוח מיד בחקירה. זו סכנה ממשית • ברקת: שאט נפש, לפטר

השר יעקב ליצמן קורא לפטר את מנהל מנהלת 'יובלים' יחיאל לוי בשל דבריו האנטישמיים נגד החרדים: "האיש אינו ראוי לתפקידו" • בנט: "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי החרדים"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 09:35

שר הבריאות יעקב ליצמן פנה הבוקר לממ”ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד יחיאל לוי מנהל מינהל קהילתי יובלים, בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי.

לדברי השר, מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן “האיש אינו ראוי לתפקידו”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב בטוויטר: “הוריתי לזמן את מנהל המתנ”ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי החרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל”.

בתגובה לסערה שיגר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מכתב לאביעד פרידמן, יו”ר החברה למתנ”סים, ולרוני שרון, יו”ר המנהל הקהילתי יובלים, בדרישה לסיים את העסקתו של  יחיאל לוי.

“שמעתי בשאט נפש בגלי צה”ל הבוקר את דבריו של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים, בדבר מדיניות המינהל הקהילתי ‘לחנוק’ את החרדים בשכונה ולקיים פעילויות בשבת על מנת ‘להכעיס'”, כותב ברקת.

“לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך, ולפיכך אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו”, כותב ברקת.

מנהל מנהלת ‘יובלים’, יחיאל לוי, הוקלט על ידי כתבת גלי צה”ל מדבר  נגד הציבור החרדי ואומר כי צריך לחנוק את החרדים. “מה הרעיון? לחנוק אותם”, הסביר. “כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות